pondělí 11. září 2017

Můj první naháč

V klidu jsem si seděla u kafíčka a přemýšlela co všechno chci za víkend stihnout. V tom mě vyrušil telefon od mamky. Babička říkala, že děda bude mít v sobotu oslavu narozenin, tak se mam zeptat jestli přijdete? ozvalo se z telefonu. 
S něčím takovým jsem o víkendu moc nepočítala, ale proč ne. Vždyť je tu vlastně to období, kdy zas budu péct dorty nebo muffiny k narozeninám a svátkům. 
A tak to pro mě byla výzva, ve které jsem spojila příjemné s užitečným a konečně vyzkoušela svého prvního naháče.


























Připravíme si (na formu  18 cm):

Těsto:
  • 4 vejce
  • 160 g cukru
  • 4 lžíce oleje
  • 160 g hladké mouky
Krém:
  • 350 ml mléka
  • 1 pudink (já jsem použila banánový)
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • vanilkový cukr

Postup:
Nejprve si odvážíme všechny suroviny a předehřejeme troubu na 180 stupňů
Bílky oddělíme od žloutků a vyšleháme je společně s cukrem (používáme ruční mixér). Za stálého šlehání vlijeme olej a poté postupně přidáváme jeden žloutek za druhým a pořádně propracujeme.
Vypneme ruční mixér a vezmeme si nejlépe stěrku se kterou hladkou mouku opatrně vmícháváme do vzniklé směsi. Formu si vymažeme, těsto do ní vlijeme a dáme péct na cca 45 minut.




Krém je opravdu jednoduchý. Pudink si uděláme pouze z 350 ml mléka, do kterých přidáme půlku pytlíčku vanilkového cukru a necháme za občasného míchání vychladnout. Smetanu společně se zbytkem vanilkového cukru vyšleháme do pevna. 
Když budou mít obě směsi stejnou teplotu, tak vezmeme pudink a zašleháváme ho po částech do smetany. Nikdy ne naopak! Krém necháme vychladit v lednici.
Korpus si rozřízneme cukrářským nožem (stačí i obyčejný) a dorovnáme nedokonalosti. Na první kousek korpusu namažeme krém, vyskládáme nakrájený banán nebo jiné ovoce a pomažeme další vrstvou.
Druhý díl korpusu položíme na vrch a nahoru navrstvíme více krému. Po stranách rozmažeme rovnoměrně malou vrstvičku a pak už jen vezmeme jakékoliv ovoce, bylinku nebo květinu a dozdobíme dle našich představ.



S láskou 
  Linda 

20 komentářů:

  1. Pěkný dortík, ten bych si nechala líbit :) před rozkliknutím článku jsem myslela, že článek bude o tom kočičím plemeni naháčovi :D

    Lady Lenna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš to mě nenapadlo, i když pod pojmem naháč si člověk může představit několik věcí :D

      Vymazat
  2. Tortička vyzerá skvelo, si šikovná. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dortík vypadá báječně :-) já prvně myslela, že článek bude o nahatém chocholatém psíkovi, který se mi moc nelíbí. Jsi opravdu moc šikovná :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Ono právě slovo naháč je celkem zrádné :D

      Vymazat
  4. Vypadá to dobře. Taky jsem se pokoušela o jeden a dopadl podle mě taky dobře. Když se to dobře udělá, působí to pěkně a taky to trošku usnadní práci :)
    Ten pudinkový krém vypadá dobře :)

    OdpovědětVymazat
  5. Dort vypadá opravdu skvěle a velmi chutně. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá opravdu krásně a chutné 😍💞
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. oh, mnam, vyzera to fakt uzasne *.* v poslednom case mam celkom chut na pecenie, tak mozno vyskusam aj tento tvoj receptik :)

    OdpovědětVymazat
  8. Dortík vypadá opravdu skvěle, sladký, to je moje :) Ty naked dorty mají něco do sebe :)

    OdpovědětVymazat
  9. WOOW, asi pujdu zase po nějaké té době péct... :3


    FIT MADDIE // Soutěž o FITNESS DIÁŘ


    OdpovědětVymazat
  10. Ach jo, hned bych si dala :) Vypadá to přímo k nakousnutí :) U nás ted taky začne období narozenin a svátků, tak určitě bude příležitost recept vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  11. Krásný, povedl se! Miluji všechny dorty s ovocem! Naked je jednoduše perfektní koncept. :)

    Corculum | Stepanka_T
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  12. to vypadá zajímavě :-) určitě vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  13. Když jsem četla nadpis článku, vůbec jsem netušila, do čeho jdu. Jako počítala jsem s něčím jiným B) Ale i s tímhle jsem spokojená!
    Vypadá to výborně!

    Prolhaná Mrcha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono tohle slovo má více významů a trochu jsem se toho bála s čím kdo přijde, ale je to o dortu :D Děkuji moc :)

      Vymazat
  14. Vypadá úžasně a určitě tak ají chutnal. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadá krásné ♥ Super recept, díky za něj, moc ráda někdy vyzkouším, taky ráda peču :)
    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat