pondělí 10. července 2017

Recept: Makronky

Přeji krásný letní den!
Překvapivě Vás i v tomto receptu čeká něco sladkého. A co mám na mysli? Makronky!
Milované a zároveň nenáviděné. Ten, kdo se alespoň jednou pokoušel o jejich upečení, ví, že to není úplně jednoduché a chvílemi jde o nervy. Pokusím se Vám co nejjednodušeji popsat recept na ně, abyste je zvládli raz dva.
Zúčastnila jsem se výzvy na webovém portálu Blogerky.cz, ve které musíte vytvořit letní recept s kokosovým cukrem, a tak se teď pojďte podívat, jak jsem ve výzvě obstála a jak vypadá výsledek.

























CO JE KOKOSOVÝ CUKR?
Je vyroben z nektaru okvětí kokosových palem. Ten se poté zahřeje a vytvoří karamel, který se dále drtí. Po něm má pak cukr nejen karamelovou barvu, ale i chuť a vůní mi dost připomíná medovník.
A co je na něm ještě tak dobré? Má nízký glykemický index, je plný minerálů a vitamínů a není rafinovaný.
Ten, co jsem použila já, ale i další blogerky z výzvy, je od firmy Empower Supplements, která má v nabídce spoustu výrobků pro zdravý životní styl.

Připravíme si (na cca 25 spojených ks):

Těsto:
  • 125 g mandlové mouky
  • 200 g moučkového cukru
  • 30 g kokosového cukru (nebo krystalový)
  • 90 g bílků - 3 vejce (odstáté, ne čerstvé)
  • cca 5 kapek barviva (podle toho jak chcete mít sytou barvu)
  • špetka soli

Náplň:
  • 3 lžíce změklého másla
  • 3 žloutky (co nám zbyly)
  • vanilkové aroma
  • 2, 5 lžičky kokosového cukru (nebo krystalového)

Postup:
Den dopředu (nebo když budete péct večer, tak ráno) oddělíme bílky od žloutků. Ty pak přikryjeme kusem papírové utěrky a necháme odstát v lednici.
Mandlovou mouku (což není nic jiného než jemně namleté loupané mandle) si smícháme v kuchyňském robotu společně s moučkovým cukrem. Ještě si navažte cukr a můžeme jít na to.
Špetku soli přihodíme k bílkům a šleháme ručním mixerem na nejnižší stupeň rychlosti. Vyšleháme je do fáze, kdy bublinkatí a přisypeme část kokosového nebo krystalového cukru. Pokračujeme ve šlehání, postupně přidáváme zbytek cukru a sníh šleháme do té doby než se zpevní a po odendání metliček tvoří hladké a lesklé špičky.
Teď přichází na řadu směs mandlové mouky a moučkového cukru, kterou k bílkům prosejeme. Pokud chcete barevné makronky, tak teď na vrch nakapejte barvu. Jemně stěrkou vmícháváme a spojujeme mandlovou směs se sněhem. A jak poznáte že je hotovo? Těsto ze stěrky stéká pomalu v silném pruhu, který po chvilce mizí stejně tak jako když do těsta uděláte brázdu.
Teď bereme do ruky cukrářský sáček, který si naplníme. Pečící papír přilepíme trochou těsta k plechu, aby nám nelítal sem tam a tvoříme kolečka. Pokud máte problém udělat stejná, tak doporučuji si je na pečící papír obkreslit tužkou v dostatečných rozestupech (můžete použít 50-ti korunu nebo čajovou svíčku). Papír pak jen otočíte popsanou stranou dolu a stříkáte těsto.



























Plechem udeříme párkrát o stůl a pak pěstí, tam kde je těsto. Děláme to proto, aby se bublinky dostaly ven a praskly. Nedokonalosti na povrchu vyřešíme namočeným prstem a uhladíme.
Makronky necháme odpočívat než budou na povrchu zaschlé a při doteku nám na prstu neulpívá těsto. Časově je to rozdílné. Jednou mi to trvalo 30 minut, jindy 60 minut a někdy až 90 minut.
Když už se nám těsto nelepí,  tak si rozpálíme troubu na 150 stupňů a pečeme cca 10 - 15 minut. Hotové makronky by se měly lehce odloupnout z pečícího papíru. Některé šly celé a u některých část, ale v této fázi jsem je vyndala a nechala na plechu dokud nevychladly úplně. Poté jsem je postupně sloupla a plnila krémem.
Krém do makronek můžete udělat jakýkoliv. Já jsem zvolila máslovo-žloutkový, který jsem našla na blogu tomichutna.cz. Žloutky trošku prošleháme a přidáme k nim změklé máslo, cukr, pár kapek aroma a vyšleháme do tuha. Dáme na hodinku vychladit do lednice a můžeme plnit.


Naplněné makronky necháme v lednici uležet přes noc nebo si je zmrazit na horší časy, ale klidně můžete ujídat hned. To, že nevypadají jako na profi fotkách, tak z toho si nic nedělejte. Ty moje taky nejsou bůh ví jak krásné, ale hlavně že dobře chutnají :)
S láskou 
  Linda 

48 komentářů:

  1. Makronky miluju a už jsem si je doma chtěla udělat asi 100x. Bohužel si myslím, že moje nervy by u toho nevydržely :D Tak snad jednou :) Máš je moc pěkné, určitě byly i chutné :)

    Pauline’s Tiny World♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsem je dělala poprvé, tak jsem se na to psychicky připravovala asi týden. Je to náročnější, ale jde občas o nervy :D Děkuji moc, ještě nějaké zbyly, takže máme schované na horší časy :)

      Vymazat
  2. Makronky vypadají velmi chutně a skvělý recept. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  3. No tak ty vypadají suprově, já jsem nikdy makronky neměla, prý je to hodně tvrdé, ale tyhle nevypadaj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Tak je určitě vyzkoušej. Tvrdé nejsou, právě naopak jsou měkounké :)

      Vymazat
  4. To vypadá skvěle! Makronky miluju :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem na jejich domácí výrobuu moc srab :D Makronky mám ráda, ale jen ty od Paula a z Lidlu, jiné mě zatím moc nenadchly.

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se odhodlej a jdi do toho, ta zkušenost za to stojí. Třeba pak už budeš dělat vynikající makronky jen doma a ne kupovat :)

      Vymazat
  6. Jeej vypadaju krásne. A páči sa mi, že ich máš také ploskejšie a trochu iné, ako tie klasické. Ja sa k ich pečeniu chystám už dlho a stále som sa k tomu ešte nedostala.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Jsou takové ploché, jelikož jsem je dělala trochu větší a ty už jsou pak trochu spláclejší :D Tak určitě vyzkoušej, ta zkušenost stojí za to :)

      Vymazat
  7. Vypadají chutně, už jsem o nich tolikrát slyšela, ale ještě nikdy jsem je neměla :D měla bych to napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsi moc hodná :) Tak je určitě vyzkoušej, ať upéct, tak někde koupit a ochutnat :)

      Vymazat
  8. mňam vyzeraju super, si šikovná, ja by som to nezvladla :D

    OdpovědětVymazat
  9. Makronky milujem! Určite tento recept vyskúšam :)

    OdpovědětVymazat
  10. mňam, určite to vyskusam, vyzerá to skvelé achutit to musí famózne

    ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná. Určitě recept vyzkoušej, budu moc ráda :)

      Vymazat
  11. vždy, keď som sa pokúšala o makrónky, nikdy sa nedali jesť... :D.
    vyskúšam tvoj recept! ale ako vidím, ani tebe sa nepapufli tak úplne, ako by sa mali... ale to nevadí! verím, že chutili úplne úžasné, nakoľko vyzerajú lahodne! :).

    KEJMY ♥.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je určitě vyzkoušej, budu moc ráda :) Oni se tolik nenafoukly, jelikož jsem je dělala trochu větší, ale chuťově jsou moc dobré :)

      Vymazat
  12. Chci to zkusit😍💕
    Pozdravi
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. Makronky mám moc ráda :-) dopřávám si je hlavně na dovolených v zahraničí nebo když mám cestu do Prahy :-) jsi moc šikovná, já se do jejich výroby ještě nikdy nepouštěla.
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, teď letíme do Paříže, takže se těším až ochutnám i tam :) Děkuji moc a určitě budu ráda, když je vyzkoušíš, určitě se ti povedu :)

      Vymazat
  14. Ja som ich skúšala raz a asi z 20 boli jedlé tak tri. Ostatné sa buď prilepili, roztiekli, boli príliš lepkavé a tak podobne. Niekedy ich určite znova vyskúšam, ale je to teda iná piplačka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, první pokusy byly šílené :D Je to piplačka, ale výsledek stojí za to. Určitě je vyzkoušej, určitě se ti povedou :)

      Vymazat
  15. Makronky jsem ještě nikdy nedělala, ale ráda bych je jednou vyzkoušela. Ty Tvoje vypadají moc hezky a chutně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, budu ráda a moc děkuji :)

      Vymazat
  16. Díky za recept! Vypadají skvěle, já nikdy makronky nedělala, ale ségra ano a celkem se jí povedly :)

    Petra | www.mygoldenmind.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co! :) A díky moc, určitě je vyzkoušej. Jestli se ségře povedly, tak ti s nimi určitě pomůže :)

      Vymazat
  17. vypadají nádherně, už dlouho je chci vyzkoušet, ale hrozně se toho bojim :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :)To přesně znám. Než jsem je dělala poprvé, tak jsem se děsně bála, ale šla jsem do toho. Sice první pokusy nic moc, ale pak už je to čím dál lepší :)

      Vymazat
  18. O makronky jsme se pokoušely s kamarádkou tak 4 roky zpátky. Vyšlo nám z toho strašně sladké cosi, co nevypadalo ani jako makronky:D. Na tuhle zkušenost nikdy nezapomenu, protože moc nejím sladké a naší "makronky" mi stačila půlka a já měla pocit, že dostanu cukrovku:D. Naštěstí jedna naše kamarádka je všechny spořádala ve škole a my nemusely přemýšlet nad tím, kde je zakopeme:D. Tento recep vypadá slibněji, ale stejně se o něj raději pokoušet nebudu:D. Kromě receptu, ale také musím pochválit moc pěkné fotky:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Při prvních pokusech to u mě byla také sranda :D Jsou právě dost sladké, což mě zas tak nevadí, ale sním jednu a konec :D Tak aspoň že jste našli někoho kdo miluje sladké a všechny je spořádal :D Děkuji moc, ale klidně je vyzkoušet můžeš :)

      Vymazat
  19. Makronky jsem měla jednou v životě, nikdy jsem je nezkoušela dělat doma, ale nezdá se mi to zase až tak složité! :) Skvělý recept a vypadají fakt nádherně! ^.^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No opak je pravdou. Jejich příprava je celkem složitá a musí se dodržovat správný postup :) děkuji moc :)

      Vymazat
  20. Jsi šikovný o makaronky bych se taky jednou chtěla pokusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc a určitě vyzkoušej, je to dobrá zkušenost :)

      Vymazat
  21. Tak teda tie sa ti vydarili, si šikovná. ;)

    OdpovědětVymazat
  22. vyzerajú veľmi chutne, museli byť super :) je skvelé, že si sa zapojila do výzvy ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Jsem ráda že jsem se zapojila, jelikož to byla moje první výzva a vydařila se :)

      Vymazat
  23. Já jsem je snad nikdy nejedla :D ale někdy musím zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je vyzkoušej, ať už si je upeč doma nebo si je kup a ochutnej :)

      Vymazat