středa 10. května 2017

Poctivá česnečka

Tak pro začátek Vás chci pochválit a poděkovat za to, kolik Vás tu bylo a kolik z Vás zajímal můj poslední článek. Koukám, že je lenochů mezi námi celkem dosti.
Podle názvu už jistě tušíte, co jsem si připravila tentokrát. O víkendu jsem vařila česnečku, která je neodmyslitelně známá jako vzpruha při kocovině či nachlazení, ale proto jsem jí nevařila.
Znáte takový ten pocit, když máte chuť na něco typicky českého, prostě na něco, co Vám vařila maminka nebo babička? Tak to se stalo mě, a tak vznikla česnečka a nápad se s Vámi podělit o recept na snadné a rychlé jídlo, které musí zbožňovat každý.




























Připravíme si (na 4 porce):
  • 1 menší cibule
  • 6-7 stroužků česneku (podle chuti)
  • lžíce másla
  • 400 g brambor
  • 1, 3 l vývaru (zeleninový nebo kuřecí)
  • majoránka
  • sůl 
  • pepř
  • chléb
  • sýr (Eidam)

Postup:
Na zpěněném másle orestujeme nadrobno nakrájenou cibulku společně s částí prolisovaného nebo nastrouhaného česneku a dáváme si pozor, aby se nám to nepřipálilo nebo nezhnědlo. Do hrnce přilijeme vývar (pokud nemáte vývar, tak můžete sáhnou po bujónu) a přidáme na kostičky nakrájené brambory, majoránku, pepř, sůl a necháme vařit dokud nám brambory nezměknou.

Polévku pak ještě dochutíme zbytkem prolisovaného česneku popřípadě majoránkou, pepřem a solí. Necháme asi 10 minut provařit.
Mezitím si do trouby na pečící papír poklademe chleba, pečeme do křupava a nakonec ho nakrájíme na větší kostky.



Polévku dáme do misky či hlubokého talíře, poklademe na ní krutony a nastrouhaný sýr. Nebo to můžeme udělat také naopak a nejdříve si do misky dejte krutony se sýrem a zalijte horkou polévkou.

S láskou 
  Linda 

38 komentářů:

  1. Teď jsem na ni dostala strašnou chuť... česnečku jsem neměla tak 5 let,asi bych to měla napravit!

    Lifestyle By Mag

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem jí neměla dost dlouho, tak jsem si řekla, že bych jí mohla udělat. No a teď jí budeme mít asi hodně často :D

      Vymazat
  2. Tuto polévku jsem neměla už pěkně dlouhou dobu a přitom je tak jednoduchá. Děkuji za připomenutí a určitě si na ni v nejbližších dnech taky pochutnám. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že já také a když jsem zjistila, jak je jednoduchá, tak jí teď asi budu dělat často. Určitě si jí udělej, je fakt dobrá :)

      Vymazat
  3. Skvělý recept, a rychlovka. :) Někdy zkusím ! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Celý den jsem přemýšlela, jak si doma musím udělat česnečku :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že sis jí udělala a pochutnala si :D

      Vymazat
  5. Lenoši vládnou světu, to víš :D Máš ty recepty a fotky moc hezké :)

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda vládnout, asi budu muset zas pro nás lenochy něco vymyslet :D děkuji, moc jsi mě potěšila :)

      Vymazat
  6. This soup looks really interesting, I was always scared to try garlic soup but it looks so tasty and good for this bad weather which we have right now (I can't believe in so low temperatures in May).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you :) You must try garlic soup. It´s so tasty and good for your health :)

      Vymazat
  7. Česnečka vypadá výborně :) Recept jsem si vyfotila a hned ho o víkendu vyzkouším, děkuji za tip! Doufám, že se mi povede tak, aby byl přítel spokojený :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Tak doufám, že sis pochutnala a přítel také :)

      Vymazat
  8. Česnečku miluju, když je poctivá. Stejně tak třeba cibulačku :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já také. A cibulačka je teď na řadě. Také jsem jí dlouho neměla a těším se až jí vyzkouším :)

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. To já také, ale dlouho jsem jí neměla, tak jsem to musela napravit :)

      Vymazat
  10. Když jsem byla malá, tak jsem ji nesnášela, ale teď ji mám dost ráda. Úplně na ni mám teď chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tyhle polévky miluji už od mala právě, ale docela dlouho jsem jí právě neměla. Tak si jí zkus určitě uvařit :)

      Vymazat
  11. Thanks for the wonderful recipe!
    Have a nice day)
    Kisses
    www.recklessdiary.ru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. You´re welcome! :) And you too, thank you :)

      Vymazat
  12. Mňam, to vyzerá naozaj super. Teraz by sa mi takáto aj zišla, keďže musím držať pečeňovú diétu (vyššie výsledky akoby mali byť) a čítala som, že je na to dobrý cesnak.

    Katkine kozmetické dobrodružstvá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Jo takhle, tak to určitě vyzkoušej. Česnek je dobrý na snižování tlaku, což u mě je špatné, jelikož mám tlak nízký, ale česnečce jsem neodolala :)

      Vymazat
  13. Miluji toast se sýrem :) Cibule netrpí ;)
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten chléb se sýrem mám na česnečce strašně ráda. Děkuji moc :)

      Vymazat
  14. mnam dala by som si :D

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se po ní u nás doma hned slehla zem :D

      Vymazat
  15. Cesnačka zrovna nepatrí k mojim obľúbeným jedlám ale raz za čas, prečo nie? ♥ Vyzerá lahodne :) ✿

    ❀ Spring with Zaful ❀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jednou za čas to stačí, taky mám taková jídla, která mi stačí jednou za nějakou dobu :) Děkuji moc :)

      Vymazat
  16. Česnečku mám ráda, tak to musím rozhodně vyzkoušet :)
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně vyzkoušej, určitě se ti povede :)

      Vymazat
  17. milujem cesnak a takisto aj polievku, hneď si mi narobila chute ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se ti nedivím, to já také :) Tak jí zkus uvařit a určitě se ti povede :)

      Vymazat
  18. Look at A Showcase
    I am following you via GFC/ G+ , follow me back, let me know on Chic Poradnik.
    Zapraszam do nas - Chic Poradnik blog. Będzie nam bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji lub subskrypcji oraz komentarza.

    OdpovědětVymazat