čtvrtek 4. května 2017

3 tipy, jak cvičit, když jste lenoch

Zdravím a předem varuji ty, co mě znají, že jsem se nezbláznila. Ano, začala jsem cvičit a zdravěji jíst. A důvod? Po Velikonocích jsem se cítila natekle a nebylo to prostě ono, tak jsem začala.
Jídlo bylo také potřeba upravit, ale zas tak radikální to není. Přeci já, která by se na jídle neošidila ani o píď, by se neomezovala v jedení.
Teď se trochu odvrátím od článku samotného, jelikož mám pár informací ohledně blogu. V plánu mám další kategorii, ale docela nad ní ještě přemýšlím. Líbilo by se Vám inspirace o cestování a zajímavých místech?

























Pro upřesnění, tohle nedělám pro dokonalou postavu (to bych musela stravování ještě trochu změnit a cvičení přidat), ale dělám to pro sebe. Protože se cítím lépe a něco pro sebe dělám.
Je to jen mnou vymyšlený způsob, jak člověk jako já, který prostě není zas tak aktivní a to buď kvůli časové vytíženosti nebo protože je líný, se může cítit lépe a udržovat se. Jelikož znám hodně takovýchto lidí, tak se chci o to s Vámi podělit.
A tady jsou body, jak to vlastně všechno dělám.

1. CVIČENÍ
To byl ten kámen úrazu. Já prostě sportování nemusím. A jak jsem to tedy vyřešila?
Chůzí!
Denně běžně nachodím min. 3 km a to na procházce se psem nebo cestou do práce a zpátky. Mohla bych do práce jezdit autobusem, ale z toho pak nebudete mít tak dobrý pocit. Jen si někdy zkuste někam v blízké vzdálenosti dojít pěšky místo dopravním prostředkem.
Dřepy!
Ano, ta činnost, kterou moc lidí rádo nemá, ale já s tím problém nemám.
První týden začnete na 5 dřepech denně. A každý týden připočítáme dalších 5, a tak pokračujeme, dokud počet dřepů zvládáme. Až to zvládat nebudete, tak si zas 5 ubírejte a až skončíte na 5-ti denně, tak zas pokračujte dokola.
Schody! 
Bydlím ve druhém patře jednoho staršího činžáku, který nemá výtah, takže je to pro mě nevyhnutelné chodit po schodech. Ale kdyby tu byl výtah, stejně bych po těch schodech chodila. A udělejte to i Vy. Stejně jako u dřepů si tím tvarujete zadek, ale i nožky.

2. JÍDLO
Jídlo miluji a opravdu se na něm neošidím. Ale přeci jenom se to vymyslet dá a některé druhy potravin upravuji na jiný způsob, který je lepší a zdravější. Někdy to ale upravit jinak nejde nebo mám chuť na tu nezdravou verzi, tak si jí prostě dám.
Základem je jíst 5x denně. Rozumně si rozdělte porce do snídaně, svačiny, oběda, svačiny a večeře. Nejen, že se budete cítit lépe, ale hlavně jíte pravidelně a už se nebudete nesmyslně přejídat. Pro mě to byla také lepší volba, kvůli zdravotním problémům s žaludkem.
Jezte ovoce, zeleninu, maso apod., ale nemusíte to přehánět s nějakými dietami. Stačí když nebudete jíst tučné a těžké věci. Ale klasická jídla a to i omáčky jsou povoleny. I takové to malé občasné hřešení se promíjí.


3. PITÍ
Určitě nepijte kolu či podobné přeslazené limonády. Takové nápoje piji občas a to třeba na nějaké akci či kolu k rumu. A když už jsme u toho alkoholu, tak ten pijte v míře. Když už nějaký, tak třeba víno, ale co nedoporučuji ve velkém množství, tak pivo. To Vám tak akorát nafoukne břicho.
A co piji já? Doma hlavně minerálky, džusy, šťávy, čaje a kafe. V práci zásadně vodu a to během 5-ti hodin klidně 2 litry. Dodržujte pitný režim! Taky jsem ho začala dodržovat a cítím se lépe.

VÝSLEDKY
Takto jsem už jednou cvičila, ale bohužel jsem to přerušila před Vánocemi a nějak mi nešlo se k tomu vrátit. Teď když se blíží léto, tak jsem si řekla, že pro sebe něco udělám a opět jsem začala.
Pokud to všechno, co jsem psala dodržujete, tak by se výsledek měl dostavit.
Znatelný výsledek byl vidět asi po měsíci, kdy byl zadek pevnější. Nebude to ale pevný zadeček jako má kdejaká modelka. Na to musíte buďto déle čekat nebo více cvičit.
Já jsem začala cvičit po Velikonocích a za dva a půl týdne jsem zhubla 1,5 kg. Což popravdě není bůhví jaký výsledek, ale na to, že se v jídle zas tolik neomezuji a dávám si to, co mi chutná a bez trápení se s dietou, je to dobrý výsledek.


Takže pokud jste stejně líní jako já, tak tohle doporučuji. Mě to takto vyhovuje a popravdě ještě přemýšlím, že začnu chodit na pás do fitness. Ale to jestli začnu, tak nejdříve po přijímačkách v červnu.
A jak se líbí tento článek Vám? Cvičíte pravidelně a jíte zdravě? Nebo jste líní a děláte to jako já? Nebo neděláte vůbec nic?
S láskou 
  Linda 

40 komentářů:

  1. Já jsme taky lenoch docela :D Pěkný článek, líbí se mi, že píšeš tak normálně, realisticky, osobně si myslím, že tohle je dobrej začátek. Další věc je to dodržovat :D S chůzí určo souhlasím, dělá faktr hodně. Já když vím, že přijdu ze školy pozdě, tak se snažím aspon jednu cestu do školy, cca 15 až 20 minut jít pěšky. Jídlo pravidelný a pitnej režim je fakt základ. Já ráda piju obyč vodu, někdy s citronem, nebo pomerančem. Mně třeba dřepy taky nevadí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsem úplně sama :D Děkuji, moc jsi mě potěšila až se tu červenám :) To máš pravdu, je to těžké, ale pokud člověk chce, tak dokáže. To je dobře, je lepší se projít než si pořád jen vozit zadek. Přesně tak a k tomu všemu i dostatek spánku, to jsem zapomněla napsat :)

      Vymazat
  2. Veľmi dobrý článok. Ja preferujem zdravú stravu a pravidelný pohyb :).
    NarodeninováMaryKayGIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná. Jako vždycky jsem si to říkala, ale nikdy moc nedodržovala, ale začala jsem si to uvědomovat a je to opravdu tak :)

      Vymazat
  3. Osobné si nemyslím, že sa téma úplne hodí k textu, nakoľko je písaný iba jeden tip cvičenia a potom už len úprava stravy a pod. Teda, skôr by sa mal článok volať ako schudnúť alebo ako byť,zdravší alebo niečo čo odpovedá oveľa viac téme a aj by to bolo atraktívnejšie pre čitateľov. Čo sa týka ale samotného textu, klobúk dole pekne si to napísala aj zhrnula. Chôdzu mám rada, jedlo si aj ja snažím upraviť na zdravšiu verziu a voda je základ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za připomínku. Je to tvůj názor a brát ti ho nebudu, ale myslím, že je to vymyšlené dobře. Nechtěla jsem, aby se článek jmenoval jak zhubnout, když to vlastně ani není tou podstatou. Myslím si, že tento článek byl dost atraktivní a musím uznat, že je to nejčtenější článek, který jsem kdy měla. Za to moc díky, to jsi mě potěšila. Přesně tak :)

      Vymazat
  4. Patrím medzi tých ľudí, ktorým sa tiež strašne nechce cvičiť, ale keď už sa odhodlám idem do toho na 100%. Niekedy som nechápala keď "cvičiace" kamošky hovorili ako si deň bez cvičenia nevedia predstaviť. JE to skutočne tak, deň je lepší, menej som v strese. Pitný režim a strava sú samozrejme tiež veľmi dôležité! Pekné fotky Lindi!
    Taly Rare

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je právě super. Když už, tak už. Já se teď každý den dokopu k těm dřepům a cítím se lépe a hlavně na sobě cítím, že mi to i lépe jde :) To je pravda a když tě někdo naštve, tak se z toho vybiješ. Ale taky je dobré cvičit s mírou, holky se svaly nejsou moc hezké :D Děkuji moc, jsi hodná :)

      Vymazat
  5. Clanek super, urcite vyzkouším. Jidlo taky miluju a rada ochutnavam nove věci... zacala jsem chodit indo fitka ale po dvou mesicich me to přestalo bavit chodit sama... ale snad se nekdo najde aby se mnou aspon jednou týdně chodil..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, moc jsi mě potěšila :) To mi povídej, občas bych jen jedla a jedla...Tak místo do fitka cvič doma. Já do fitka budu chodit s přítelem, ale samotnou by mě tam nikdo nedostal. Tak snad se někdo najde :)

      Vymazat
  6. Taky se snažím trochu lépe jíst a cvičím, buď chodím do posilovny a nebo běhat a nebo cvičím doma. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten běh obdivuji, to já jsem běhala dost dříve a už bych se k tomu asi nevrátila. Našla jsem si hold pohodlnější formu cvičení a co je pohodlnější, tak to mam radši :)

      Vymazat
  7. joo přesně článek pro mě :D mega lenoch, proto jsem si pořídila krokoměr, který mě aspoň donutí nachodit stanovený cíl což je 10 000 kroků, což odpovídá 7,5 km (na moji výšku :) ) ale dokopat se doma cvičit, to je horor :X

    Amaya Usagi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsou tu další lenoši :D Tak to jsi dobrá, to mě ještě nenapadlo, ale moc by mě zajímalo, kolik přesně nachodím každý den. To věřím, ale ty dřepy, když si to takhle nastavíš já píšu, tak jsou celkem v pohodě :)

      Vymazat
  8. Chôdza je veľmi dobrá, hlavne ak sa veľa nehýbete, aspoň niečo pre to svoje telo urobíte. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Když se člověk nechce moc hýbat, tak chůze je dobrá volba, i když to tak nevypadá :)

      Vymazat
  9. Já cvičím 2x týdně v posilovně už 2 měsíce a cítím se díky tomu mnohem lépe. Dodává mi to energii, lépe spím a pomalu na sobě pozoruji výsledky. V jídle se taky neumím omezovat, ale poslední měsíc se snažím stejně jako ty, dělat si zdravější varianty jídel. Tak snad se do léta pořádně vyšvihnu :) Pěkný článek, držím ti palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tě obdivuji, že chodíš i do posilky. Taky to plánuji, ale ještě uvidíme. Ale máš pravdu, člověk se cítí lépe :) Je to někdy i lepší a člověk tolik nezatěžuje tělo a trávicí systém. Určitě jo, držím palečky a moc děkuji, potěšilo mě to :)

      Vymazat
  10. blahopřeje úspěch :)
    p.s.to tělo je krásná;)
    pozdravy

    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  11. Já bych zjevně potřebovala tipy pro maxi lenochy :D. Na mě prostě nic nezabírá :D. Já se k něčemu odhodlám asi jen v případě, že bych se nevešla do dveří :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře tak na tom ještě zkusím zapracovat :D Tak to v tvém případě určitě nehrozí, ale znám to, taky se mi někdy nechce, ale k těm dřepům se dokopu vždycky :D

      Vymazat
  12. Super clanok, presne som sa v tom nasla :D, tiez som na cvicenie leniva, alebo dajme tomu unavena po celom dni a snazim sa aspon chodit, obcas zdravsie jest a vela pit. Len moja chrbtica je na tom dost zle, takze sa budem musiet prinutit cvict nejak....ale stale rozmyslam ako, kedze ani ja cvicenie velmi nemusim :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, to jsem ráda, že ses v tom jako lenoch našla :D Chápu to, já jsem třeba dneska docela unavená po práci a nic se mi moc nechce. Tak si najdi něco lehkého třeba plavání je super :)

      Vymazat
  13. Super rady :) Ja sa snažím cvičiť 3x do týždňa a striedať rôzne typy cvičenia :) S jedením to mám tiež rovnako - 5x denne. A voda je samozrejmosť ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Tak to jsi dobrá, taky se snažím, ale občas to prostě nejde. Přesně tak voda je základ :)

      Vymazat
  14. Určitě s tou novou rubrikou začni! Já jsem popravdě hodně líná a hlavně jsem milovník jídla, takže omezování se v jídle je někdy pro mě opravdu těžké! :D Někdy mám ale období, kdy jím zdravě a cvičím každý den. To mívám většinou, když je venku teplo a svítí sluníčko. Teď v tomhle počasí na cvičení a jezení zdravě opravdu náladu nemám! :D Tak ať už je honem hezky! :D
    Super článek! :) <3
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak super, díky za podporu a zkusím to :) To mi povídej, také jídlo miluji a je to hrozně těžké, ale občas se prostě ovládnu a omezím to :D Chápu tě, teď už teda naštěstí je slunečno, ale máš pravdu, člověku to dodá tu sílu a energii :) Děkuji, jsi moc hodná :)

      Vymazat
  15. Máš to napsaný úplně přesně ;) stačí malé změny a jsou výsledky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Sama jsem to pocítila už několikrát. Stačí pozměnit málo a je to vidět :)

      Vymazat
  16. Já s cvičením začínala už několikrát, no vždycky jsem to vzdala, nebo jsem prostě nějak přestala a štve mě to, chtěla bych u toho vydržet :) pěkný článek :)
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem to mockrát vzdala, ale teď jsem si řekla, že už to vydržím a musím říct, že zatím poctivě cvičení dodržuji :) Tak držím palečky ať ti to taky vyjde :) Jinak děkuji moc :)

      Vymazat
  17. Já jsem taky docela lenoch, ale už několik let jím zdravě nebo se o to alespoň snažím a nepřibírám. Navíc se mi upravilo trávení a cítím se mnohem lépe, než když do sebe nasoukám hranolky nebo svíčkovou od babičky :-) těmto jídlům se vyhýbám obloukem a raději si udělám salát s tuňákem :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej. Jako neříkám, že bych to zas tak hodně dodržovala s tím jídlem, ale třeba pořádnou omáčku nebo něco nezdravého si občas dopřeji, ale samozřejmě to není každý den :) Ale tuňáka jsem se naučila jíst a je moc dobrý :)

      Vymazat
  18. Pěkný článek, tady by se mohlo inspirovat hodně z nás :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, ale některé neinspiruje ani toto. Jinak děkuji moc :)

      Vymazat
  19. ja som buď moc akčná alebo moc lenivá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš dobré, že jsi občas akční. To já jsem více líná :D

      Vymazat