středa 12. dubna 2017

Velikonoce

Už tento týden máme Velký pátek, který popravdě nevím co znamená, stejně tak jako další dny v tomto období, ale nejspíš to bude tím, že Velikonoce moc neslavím.
Vlastně se za to nestydím a nepřijde mi ani podstatné si význam tohoto dne hledat. Pro mě je nejdůležitější asi to, že mám v práci volno a konečně si pořádně odpočinu. To však neznamená, že si nějakou tu dekoraci neudělám či nekoupím nebo že bych neupekla mazanec či nádivku.
A jak slavíte Velikonoce Vy? Uděláte něco podobného jako já nebo je neslavíte vůbec? A nebo naopak je slavíte se vším všudy?




























VELIKONOČNÍ HNÍZDO
Tento rok jsem se rozhodla nějakou tu velikonoční dekoraci, kterou lze pojednat i jako jarní, udělat. Minulé roky jsem na Velikonoce nic nevyráběla, takže tohle je moje premiéra, kterou jsem vlastně dělala hlavně pro tento článek.
Vsadila jsem na svůj oblíbený Pinterest, kde jsem načerpala nějakou tu inspiraci a ze všeho toho jsem vytvořila to, co jsem nazvala jako hnízdo. K jaru i Velikonocům to přeci patří takže proč ne?

Připravíme si:
  • malé prkénko 
  • skleněnou nádobku nebo svícen
  • provázek
  • nůžky
  • tavící pistoli
  • březové větvičky
  • skořápky
  • různé sušené rostliny
  • čajové svíčky
  • mašli




Postup:
Svícen připevníme tavící pistolí k prkénku a postupně ho obmotáme provázkem a nezapomínáme používat lepidlo, aby nám držel.
Větvičky z břízy upevňujeme na prkénko po dvou, jelikož při dání všech větví na ráz by se nám mohly odlepit.

A teď si na vrch hnízdečka dáváme to, co se hodí k jaru a Velikonocům a to skořápky, sušené rostliny a mašli. Můžete si tam vlastně dát co chcete. Do skořápek si pak opatrně zandáme čajovou svíčku či nějakou rostlinku.

MAZANEC
Původně jsem chtěla dát recept na beránka, ale nemám doma formu a kupovat si jí je pro mě celkem zbytečné. Takže jsem vybrala recept na mazanec, který dělám každoročně a i když to není žádný fitness extra zdravý z kdovíjaké mouky, tak se vždycky po něm jen zapráší.
Co ještě peču, ale nedám sem bohužel recept, je nádivka. Ta mě čeká v pátek a nechtěla jsem s článkem zas tak dlouho otálet, takže v článku je aspoň to málo, co k tomuto svátku patří.

Připravíme si (na 1 ks):
  • 150 g hladké mouky
  • 150 g polohrubé mouky
  • 60 g cukru
  • 20 g droždí (1/2 droždí)
  • 60 g másla
  • 1 vejce
  • 100 ml mléka
  • 1 vanilkový cukr
  • špetka soli
  • rozinky (dle uvážení)
  • 1 vejce (bílek do těsta a žloutek na potření)

Postup:
Jelikož se jedná o kynuté těsto, tak si vytvoříme kvásek a abych to tu opět dlouze nevypisovala, tak tady máte postup, jak ho udělat.
Mezitím, co nám kvásek kyne, tak si do mísy připravíme mouku, kterou smícháme se špetkou soli. Dále přidáme vejce, cukr, rozpuštěné máslo, teplé mléko a vanilkový cukr.

Rozinky přelijeme vařící vodou, přecedíme, pokapeme rumem a přidáme společně s vykynutým kváskem k těstu. Já jsem to nechala promíchat v kuchyňském robotu, ale na propracování rukami jsem samozřejmě nezapomněla.

Těsto jsem pak s občasným prohnětením nechala kynout cca 5 hodin.
Po uplynutí této doby těsto smícháme s bílkem, lehce propracujeme a dáme ještě jednou vykynout na vymazaný plech.





Troubu si předehřejeme na 180 stupňů. Těsto potřeme žloutkem a dáme péct na cca 35 minut.
Po dopečení necháme mazanec vychladnout v otevřené troubě, posypeme moučkovým cukrem a máme hotovo!
S láskou 
  Linda 

34 komentářů:

  1. Moc hezká výzdoba a mazanec je nádherný :) Já tedy peču beránka, králíčka a i mazanec - Jo jsou to svátky "žrádla" :D no a obarvíme si pár vajíček :D Ale tím pro mě Velikonoce končí. Spíše to máme symbolicky než že by jsme to nějak slavili :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná :) To já právě nepeču, vždycky dostanu všude mazanec nebo beránka a pak se mi to všechno nakupí doma a nemá to kdo sníst :D Ono to takto stačí než to přehánět :)

      Vymazat
  2. První věta mě pobavila :D Mám to stejně. My máme velikonoce taky spíš o volnu, a o tom že se sejdeme a dáme si dobrý jídlo. Ten mazanec vypadá skvěle! A krásný nápad na DIY.

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem pobavila :) Asi tak nějak to stačí, ale jsou lidé, kteří to hodně přehání. Děkuji moc, jsi hodná :)

      Vymazat
  3. Ooh, no hnizdo mas vazne cute! Ja Velikonoce taky moc neprozivam, ale dekorace doma chybet nemuzou:) Vitam jaro:)

    Mej se krasne,
    Papa ByGabra
    www.bygabra.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to moc děkuji! :) Přesně dekorace aspoň v nějaké malé míře by měly být s tím souhlasím :)

      Vymazat
  4. Mazanec jsem nikdy nepekla, ráda letos zkusím :) U nás se dříve Velikonoce slavily hodně, ale rok ok roku to upadá, moc mi to neva, nehrotím to. Ale zase, mám ráda tu výzdobu. Btw. krásná nová fotka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jsi ho zkusila a povedl se ti. To u nás se právě už od mala moc neslavily, takže v tom pokračuji. To já taky, ale musí být v míře. Díky moc, jsi zlatá :)

      Vymazat
  5. tá výzdoba je naozaj krásna :)

    OdpovědětVymazat
  6. Skvelá dekorácia a receptík vyzerá super, pošlem mamke, ona sa poteší :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Doufám, že mamka vyzkoušela a chutnalo Vám :)

      Vymazat
  7. Abych pravdu řekla, tak je taky neslavím. Když jsem byla malá chodila jsem s taťkou koledovat. :D Ale jinak doma vajíčka nebarvíme a nikdo k nám ani nechodí a já většinou ani nejsem doma. :D Jediný kdo mě vyšlehá je přítel a taťka a tím to končí. :D Stejně ta tradice upadla a je to spíše o tom se ožrat ..

    Moc pěkná dekorace a recept vypadá taky velmi pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, když jsem byla malá, tak jsem byla asi jednou koledovat, což je dost chabý :D Tak to jsme na tom stejně a nebo prostě neotvírám. Mě nikdo nevyšlehá, ale nějak mi to nevadí :D To máš pravdu, hodně pak potkávám připité chlápky :D Děkuji moc :)

      Vymazat
  8. jak pohodě tento Easter nest :)
    Obdivuji váš talent :)
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com


    OdpovědětVymazat
  9. Já Velikonoce a vše kolem nemám ráda...tedy neměla jsem jako malá a když byly děti malé. Teď je beru spíše jako svátky jara a těším se, že se všichni sejdeme u dobrého jídla, vína a mazance :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsou to hold tak populární svátky jako Vánoce. |ale vystihla jsi to pěkně a máš pravdu. Rodina a přátelé se pak setkají u dobrého jídla a popovídají :)

      Vymazat
  10. Amazing photos :) Happy Easter :)

    OdpovědětVymazat
  11. Mazanec na Velikonocích miluji ze všeho nejvíc! <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda a pěkně kyne. Vždycky po něm trochu přiberu :D

      Vymazat
  12. Ten mazanec vypadá úžasně! :-) Ani se nedivím, že se po něm zapráší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná :) Jojo hned a půlku spucuji já :D

      Vymazat
  13. Mazanec vypadá suprově, úplně jsem na něj dostala chuť :D
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, tak snad sis dala na Velikonoce pořádně do nosu :)

      Vymazat
  14. Super, že si nerobila baránka toho robí každý, tento nápad je super! ja osobne "mazanec" nepoznám a ešte som ho ani nejedla ale vyzerá naozaj veľmi chutne!

    Taly Rare

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě nemám tu formu a nikdy jsem ho ani nepekla, takže peču radši mazanec. Neochutnala? Tak to ho určitě zkus, bude ti chutnat :)

      Vymazat