sobota 22. dubna 2017

Recept: Quiche se špenátem a slaninou

Určitě většina z Vás zná tuhle slanou pochoutku pocházející z Francie. Jestli jste jí ještě neochutnali, tak jste o ní minimálně slyšeli. Osobně jsem to znala jen z doslechu a časem i někde viděla.
Ano, opět moje další kuchařská premiéra, která se povedla. Nechci se chválit, ale pošmákli jsme si všichni. Dělala jsem variantu se špenátem a slaninou, která určitě nebyla naposledy a hlavně vyzkouším další možné variace na tento slaný koláč.
Jen takovou menší poznámkou k článku je, že v létě vyrážím s přáteli do Francie, takže tohle je další jídlo, které tam chci na 100% ochutnat.




























Připravíme si (na formu ⌀ 28 cm):

Těsto:
  • 175 g hladké mouky
  • 100 g másla
  • špetka soli
  • 1 žloutek 
  • 5 lžic studené vody
Náplň:
  • 120 g tvrdého sýru
  • 200 g špenátu
  • 250 ml smetany ke šlehání
  • 80 g slaniny
  • 2 vejce + bílek
  • sůl 
  • pepř

Postup:
Nejdříve se vrhneme na přípravu křehkého těsta. Já jsem si opět vzala na pomoc kuchyňského robota, ale pokud ho nemáte, tak Vám postačí i ruce.
Do mísy nasypeme mouku a přidáme máslo (nerozpuštěné!), vodu, žloutek a sůl. Ingredience chviličku propracujeme a to tak, aby to mělo strukturu lehce podobnou drobence. Teď odkládám i já robota a budu používat ruce.
Na pomoučněný vál si dáme směs a propracujeme tak, aby se těsto spojilo. Dávejte však pozor, abyste to s tím propracováním nepřehnali.
Vzniklé těsto rozválíme na placku a vyskládáme ho do máslem vymazané formy na koláč. Dno lehce propícháme vidličkou a uložíme do lednice na 15 minut.
Mezitím si předehřejeme troubu na 200 stupňů a jdeme udělat náplň.

Část sýru nastrouháme a část nakrájíme na kostičky. Slaninu jsem opekla v kontaktním grilu a nakrájela na kostičky, ale klidně jí můžete vyškvařit na pánvi. Špenát spaříme vařící vodou, lehce ho pokrájíme a přimícháme k sýru a slanině. Vejce vyšleháme společně s bílkem, který nám zbyl od toho odděleného žloutku do těsta. A teď už jen přilijeme smetanu, osolíme a opepříme.



Těsto dáme péct na 20 minut a až poté vlijeme náplň. Pěkně rovnoměrně ji rozprostřeme a pečeme asi 25 minut na 180 stupňů. Koláč necháme vychladnout a můžeme se do něj pustit.



























S láskou 
  Linda 

50 komentářů:

  1. to vypadá lahodné :)
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle musím zaručeně vyzkoušet ♥ Vypadá to nádherně :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná a určitě to vyzkoušej. Nebudeš litovat :)

      Vymazat
  3. I've never ate quiche but it looks so yummy :) I have to try it :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you very much :) You must try it! :D

      Vymazat
  4. Tak ten vypadá suprově, slyšela jsem o něm, ale nikdy jsem ho nepekla. Moc ráda ho zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Určitě vyzkoušej. Chtěla jsem ho zkusit už dlouho, ale nějak jsem to odkládala a teď když jsem se k tomu dostala, tak ho budu dělat často :)

      Vymazat
  5. Vypadá to uplně suprově.. a musím říct,i přesto že jsem jedla před chvílí snídani, tak se mi na tohle sbíhají sliny! Fakt mňamka.:)
    Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi moc zlatá :) určitě vyzkoušej recept a pak si to můžeš dát taky k snídani :)

      Vymazat
  6. Wau, tak tá pizza vyzerá úplne božsky. Okamžite by som ochutnala :) mňam

    Čo je dobré to musím mať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako je to něco podobného jako pizza, ale úplně to zas pizza není. spíše je to koláč. Ale moc děkuji :)

      Vymazat
  7. Teda, vypadá to vážně dobře :-) Užij si v létě s přáteli Paříž! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsi hodná a určitě si to užiji :)

      Vymazat
  8. Toto vyzerá neskutočne dobre, už som o nej počula, ale ešte som sa nedostala k jej príprave. Ukladám do zoznamu receptíkov a snáď sa mi ju podarí pripraviť čo najskôr. Mňam! xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc! Já právě poprvé a budu to péct často, je to vážně moc dobré :) Jsi moc hodná a určitě brzy vyzkoušej, stojí to za to :)

      Vymazat
  9. Vypada to super! Jak z francouzske Boulangerie. Ale vzhledem k tomu, ze ted ve Francii ziju, jsem ho uz totalne prejedena :D
    CITC

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, udělala jsi mi radost :) ani se ti nedivím, taky bych ho jedla pořád :D

      Vymazat
  10. Hmm úplně se mi z té fotky sbíhají sliny. Špenát a všemožné tvrdé sýry máme doma moc rádi a tak ho dávám všude, takže děkuji za tip, kam ho nacpat příště :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky miluji špenát a sýr a cpu kde to jde. Tak příště vyzkoušej a určitě ti bude chutnat. Děkuji moc :)

      Vymazat
  11. Čas obeda a ja čítam tvoj článok, ktorý mi spravil neskutočnú chuť vyskúšať tvoj recept! Dúfam že sa podarí, pretože vyzerá vynikajúco :-)

    Talz Rare

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi mě moc potěšila jestli jsem tě takto inspirovala. Tak to se ti určitě vydařil a děkuji moc :)

      Vymazat
  12. boože mňam, ned teraz by som si dala :)recept ukladam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc a recept určitě vyzkoušej :)

      Vymazat
  13. Ešte som to neskúšala, no vyzerá to celkom chutne. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě vyzkoušej a děkuji moc :)

      Vymazat
  14. Oh, wow! This looks extremly appetizing! I have to try your recipe:)

    jointyicroissanty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. You must try this recipe. Thank you very much! :)

      Vymazat
  15. Musím vyzkoušet! :) fakt to vypadá suprově, i když se musím přiznat, že jsem o tom ještě neslyšela :)
    Maris Novotná

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej a jestli jsi o tom dosud neslyšela, tak jsem ráda, že jsem tě s tímto slaným koláčem seznámila :) Děkuji moc :)

      Vymazat
  16. Mňam vyzerá to úžasne :3 musím skúsiť!

    OdpovědětVymazat
  17. Quiche zbožňuji! Velmi rychlé a přitom chutné jídlo! :) já nejraději dělám s kozím sýrem a fíky nebo pak kombinace hrušky a gorgonzola :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom s tebou souhlasím! Je to opravdu chutné :) tak to zní zajímavě, tohle byl můj první pokus, takže příště třeba zkusím jednu z tvých kombinací :)

      Vymazat
  18. Neviem si veľmi predstaviť, ako to musí chutiť, ale vyzerá to veľmi zaujímavo:)

    Saja Frey Blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to buď zkus upéct nebo najdi kavárnu, kde to mají. Stojí to totiž za to, je to moc dobré. Děkuji moc :)

      Vymazat
  19. Neznám, tak snad nejsem jediná :D ale velice mě to zaujala a vypadá to pěkně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene nejsi jediná, hodně lidí to nezná :) Děkuji moc, jsi zlatá :)

      Vymazat
  20. Quiche jsem snad ještě neměla, ale znám to :) Ten tvůj vypadá vážně lákavě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ho určitě zkus, doporučuji :) děkuji moc, jsi hodná :)

      Vymazat
  21. Och toto som nemala objaviť takto na večer! :D okamžite by som siahla po kúsku tohto slaného "koláčika" ! Ďakujem za recept :)
    NarodeninováMaryKayGIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsem ráda, že se ti koláč líbí a určitě vyzkoušej, bude ti chutnat :) :D

      Vymazat
  22. vyzerá skvelo, aj fotky sú super:)
    http://thenoela.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat