neděle 26. března 2017

Cinnamon rolls (skořicové rolky)

Na tento recept jsem měla zálusk hodně dlouho, a tak jsem ho konečně vyzkoušela. 
Jistě všichni znáte cinnamon rolls neboli v překladu skořicové rolky. Mezi lidmi je to hodně oblíbený dezert, který pochází ze Švédska a který nejen, že vypadá neodolatelně, ale i tak chutná.
Ze začátku vypadal recept vcelku složitě, ale když už jsem měla hotovo, uvědomila jsem si, že to v podstatě bylo strašně jednoduché a rychlé.
Nechci se chválit, ale moje premiéra dopadla nad má očekávání a výsledek se u nás doma moc dlouho neohřál.


Připravíme si (na pekáček 25x35 cm):

Těsto:
  • 20 g droždí
  • 250 ml mléka
  • 2 vejce
  • 90 g cukru
  • 100 g másla
  • 600 g hladké mouky
Náplň:
  • 3 lžíce másla
  • 75 g cukru
  • 2 lžíce mleté skořice
Poleva:
  • 145 g moučkového cukru
  • 3 lžíce mléka
  • 4 lžíce másla
  • špetka soli
  • 1/2 lžičky vanilkové extraktu

Postup:
Nejdříve si vytvoříme kvásek z části mléka, mouky, cukru a droždí. To jak na to najdete v receptu tady. Po nakynutí ho přidáme do mísy ke zbylým surovinám na těsto a pořádně promícháme. Pokud máte kuchyňského robota, tak to nejdřív dejte uhníst do něj a poté si pomoučněte vál a pořádně propracujte rukama. Nechte v teple kynout.
Až těsto zvětší svůj objem, vezmeme špejli a propícháme ho. Opět necháme kynout. Těsto je potom lepší a jestli chcete, můžete to ještě jednou nebo dvakrát zopakovat. Moje prababička to vždycky opakovala několikrát.
Když už je těsto připravené, tak ho rozválíme do tvaru obdélníku a potřeme rozpuštěným máslem a to tak, abychom dodrželi 2 centimetrové okraje na všech stranách (ty poté potřeme vodou). Směs cukru a skořice rovnoměrně sypeme na místo pomazané máslem.Vše teď srolujeme do tvaru rolády a na obou stranách zmáčkneme, aby náplň nevytekla.
Opravdu ostrým nožem krájíme z rolády asi 2,5 - 3 cm plátky. Ty skládáme do pekáčku vedle sebe, přikryjeme potravinovou fólií a necháme cca 40 minut kynout. Rozehřejeme troubu na 175 stupňů a dáme péct na 30 minut.




Mezitím co se nám to peče, tak si uděláme polevu. Rozpuštěné máslo společně s cukrem, mlékem, solí a vanilkovým extraktem vyšleháme, aby nám vznikla hladká a tekutá hmota, kterou polijeme rolky, které nám však po vyndání z trouby chladly alespoň 10 minut.
S láskou 
  Linda 

46 komentářů:

  1. Vypadají chutné, ale pro mě je to anti-talent kulinářské: (A jak by spálil kuchyň smažení palačinek (no ok jsem trochu pomoc při sledování televize) spíše za to nebude trvat.
    Ale blahopřeje talent;)
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com



    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, ale zkusit to můžeš, je to opravdu jednoduché :)

      Vymazat
  2. Šneky se skořicí jo, ale tu cukrovou polevu fakt nesnáším. Vždycky se to dávalo ve školní jídelně k obědu na perník a tak a mně to hrozně moc nechutná :D Ale vypadá to hezky, tojo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo ale to asi myslíš takovou tu citronovou, ta nechutnala a ni mě, nesnášela jsem jí. Tohle je dost dobrá poleva, ale i bez ní je to dobré :) Děkuji :)

      Vymazat
  3. Škoricovníky milujem, sú moje najobľúbenejšie. :)

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se nedivím, už brzy je budu péct znova :)

      Vymazat
  4. Jemine to musim skusit , mnam 😍😍

    OdpovědětVymazat
  5. Skořicové šneky mám ráda, je to mňamka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda je a brzo budu péct další várku :)

      Vymazat
  6. To vypadá úžasně :o :D

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. No klidně se chval, vypadají luxusně :D :)) Ráda zkusím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že to píšeš, necítím se pak tak blbě :D :) to budu moc ráda když recept vyzkoušíš :)

      Vymazat
  8. Vypadá to báječně! :) jen škoda, že jsem "kuchyňský antitalent" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, ale určitě to můžeš vyzkoušet. Není to zas tak složité :) :D

      Vymazat
  9. mňam, mňam, mňam! urobila si mi neskutočnú chuť, dnes si asi niečo ukuchtím. :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zkus tohle, je to docela jednoduché a moc dobré :P

      Vymazat
  10. Taky vyzkouším, děkuju za radu :) !

    Tessi / http://minion-troubles.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, budu ráda když recept vyzkoušíš :)

      Vymazat
  11. Skořicové rolky jsou jedny z mých nejoblíbenějších dezertů. Sice je nepeču, ale pravidelně kupuji v nedaleké pekárně celý balíček s 16 kousky :) Ty tvoje vypadají skvěle, až jsem na ně dostala chuť.

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě teď v podstatě také, strašně jsem si je oblíbila. Jojo v pekárně mají moc dobré :) Tak si je můžeš klidně zkusit upéct doma :)

      Vymazat
  12. Bože to musím zkusit! skořici miluji asi nejvíc na světě <3

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vyzkoušej a jestli miluješ skořici, tak si jí tam klidně dej o trochu víc :)

      Vymazat
  13. vypadají super...já teda většinou peču něco méně sladkého, ale možná pro nějakou návštěvu zkusím upéct i toto :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) určitě to můžeš zkusit upéct a klidně méně sladké nebo vynechej tu polevu, ale bez ní je to takové sušší :)

      Vymazat
  14. I love Cinnamon and Cinnamon Rolls are like heaven for me. They look so amazing on your photos :) Thanks for sharing :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you veru much. I didn´t blame you, that you love. You´re welcome :)

      Vymazat
  15. Mňan, tak toto vyzerá super. Mala by som niekedy vyskúšať. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Určitě recept vyzkoušej, budu ráda :)

      Vymazat
  16. Božee! Vypadá to úžasně! Vždycky jsem tohle viděla u Američanek, které si koupily těsto v Targetu a pak to jenom daly do trouby a měla jsem na to strašnou chuť! To musím někdy udělat! <3

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, moc jsi mě potěšila :) Tak to určitě vyzkoušej, budu moc ráda. Je to strašně dobré a na to, že jsem to dělala poprvé, tak se to i dost povedlo :)

      Vymazat