čtvrtek 2. března 2017

5 faktů, s kterými se setkáte při návštěvě u zubaře

Co pro Vás znamená slovo zubař? Pro někoho noční můru. Lékař, který Vám sahá do pusy. Někomu se k zubaři moc nechce a někdo se bojí už jen samotné ordinace.
Pro mě je to každodenní rutina a každodenní sledování vystresovaných obličejů pacientů, kteří by nejradši utekli. V dnešním článku Vám nastíním lehce komickou realitu o pacientech, tomto povolání a tom všem s čím se setkáte při návštěvě zubaře.
Kdo občas čte moje články, tak se mohl dozvědět, že pracuji na stomatologické klinice. Sice jako recepční, ale ty pohledy v čekárně vidím stejně nejlíp ze všech.

1. CO JÍST A PROČ PŘEDTÍM NEKOUŘIT?
Pokud víte a to, že to víte, že ten den jdete k zubaři, tak se vyvarujte abnormálně aromatickým potravinám, které nepřebijete ani kartáčkem a pastou. Jednou mě dostala holčička, která sice přišla jen na rentgen a nesmrděla ničím aromatickým, ale čokoláda nalepená na jejích zubech mě celkem zaskočila, co si budeme povídat.
Když si před klinikou zapálíte cigaretu taky to není moc hezký. Ta vůně" se pak od Vás line a pro nás je těžké se u toho usmívat a dělat, že jsme přišli čich.

2. TAK JEŠTĚ CHVILIČKU!
Fráze, kterou používám každý den i já. Holt je to zdravotnictví a v tom není vždycky dopředu jasné kolik času bude vlastně potřeba. A věřte mi, že si lékaři dávají dost dlouhé termíny, aby to stihli, ale občas se vyskytnou komplikace. Bohužel chvilička se někdy protáhne až na hodinku, takže si musíte připravit nervy, ale nebojte, v čekárnách už bývá Wi-fi.

3. POUŽÍVÁTE MEZIZUBNÍ KARTÁČEK?
Tak tuhle otázku na preventivní prohlídce slýchává snad každý. V tomhle lidi hodně lžou. Pokud si myslíte, že když použijete mezizubní kartáček v den návštěvy, že zubař nic nepozná a prostě Vám to projde, tak s tím nepočítejte. Zubař to vidí hned. A nepokoušejte se s ním o tom ještě hádat, on to prostě , že pravda je na jeho straně. Měli byste ho používat a k němu třeba i dentální nit.

4. NEBUDE TO BOLET, JEN TO TROCHU ZATLAČÍ!
Věřte, že Vás to trochu bolet bude a k tomu to i zatlačí. Je to jen taková malá nevinná lež, kterou se uklidňují nejčastěji malé děti nebo vystresovaní dospělí. Kdyby Vás to nebolelo, tak by to bylo dost divné a pravděpodobně byste byli mrtví. Nebo ta mířená injekce netrefila Vaši dáseň a kvůli ucuknutí je zapíchnutí ve Vaší ruce.

5. NEJEZTE TOLIK SLADKÉHO!
To hodně často slýchávám od maminek v čekárně, které promlouvají k dětem. Sladké jíst můžete, ale v normě, abyste pak nebyli tlustí. Zubům stačí, když si je pak pořádně a poctivě vyčistíte. Popravdě zubaři a ostatní na pracovišti se často ládují něčím sladkým a hlavně čokoládou. Jsme trochu zmlsaní. A není se čemu divit, když tu čokoládu, co nesníte Vy přinese sem k nám.


Doufám, že jsem Vás trochu pobavila, poučila a seznámila s prací, kterou vykonávám nebo se kterou přijdu do styku každý den. V tomto článku neuveřejňuji nějaké negativní hodnocení na naší stomatologickou kliniku a nezesměšňuji dotyčné pacienty nebo konkrétní osoby. Píši čistě a popravdě tak, jak to je z mého pohledu, ale i z pohledu dalších a myslím, že ten kdo v tomto oboru pracuje se mnou bude jen souhlasit. Je to článek pro pobavení a ne pro urážení.
S láskou 
  Linda 

37 komentářů:

  1. Já mám od malička k zubařům pozitivní vztah, i když mi zuby někdy trhali, chodit mi tam vůbec nevadí :) No, s tou čokoládou to musí být mazec, i s tím kouřem, nic příjemnýho. Já si zuby vždycky čistím nejvíc pečlivě před návštěvou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to právě také nevadilo a nevadí, ani jsem se jich nebála :) to on každý si je čistí nejvíce před návštěvou :D s tím kouřením a čokoládou to je mazec a občas je to ještě horší :D

      Vymazat
  2. Tak pro mě je zubař největší noční můra :D Díky za připomenutí toho, že tam za dva týdny budu muset jít :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to zvládneš určitě, strach se musí překonávat :)

      Vymazat
  3. Já si nedokážu představit, že bych šla k zubaři bez perfektně vyčištěných zubů a nebo bych si zapálila, to je šílený! To ty lidi fakt dělaj?

    Nebude to bolet - to u mý doktorky znamená "nech si dát tu umrtvovavá injekci, bude to bolet jako kráva! :D

    Fakynn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi to přijde šílený a nepředstavitelný, ale lidi jsou různí a občas je to i horší :D
      Jojo taková menší lež :)

      Vymazat
  4. Haha to s tím sladkým je zábavný :). Já jsem se dřív zubařů bála, protože nás rodiče nenutili k čištění zubů. V patnácti jsem pak zjistila, že je mám zničené a začala jsem se o ně starat, ale už bylo poměrně pozdě. Teď se zubařů nebojím, naopak mi pomohly k tomu, aby moje zuby vypadaly k světu a jsem za to moc ráda. BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem pobavila. To jsem ráda, že jsi takhle změnila názor. Jsou bohužel lidi, kteří mají takový názor pořád. Díky za komentář :)

      Vymazat
  5. Pobavila :D lidé jsou holt různí, musí to být někdy fakt sranda pozorovat je :D Já mám teda skvělou zubařku, a přijde mi, že to od ní nějak moc nebolí, ale asi jsem ještě nezažila to pravý mučení

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda že jsem tě pobavila. To teda je i když občas to až šokuje :D To máš asi v pohod zuby a nic si u ní nezažila :)

      Vymazat
  6. Naozaj super fakty, o niektorých som ešte ani nevedela

    OdpovědětVymazat
  7. Já když jsem byla malá, že jsem rád jít k zubaři a wogule není strach:)
    S pozdravem
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Jee super článek :) Já mám ze zubařky noční můru a vždycky jak na potvoru mám pocit, že mě bolí snad všechny zuby, když jdu na preventivku :D Za dva týdny tam po půl roce mířím zas. :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Joo to se občas stává a to i mě a to tam ještě pracuji. To zvládneš a bude to v pohodě :)

      Vymazat
  9. Super článek.. nerada tam chodím, ale tak kdo tam chodí rád, že ? :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Přesně tak, nikdo tam moc rád nechodí :D

      Vymazat
  10. Skvělý článek, já si nedokážu představit, že bych třeba byť "jen" jako recepční pracovala někdy v blízkosti zubařů, máš můj obdiv za tohle :) Já k zubařům mám velkej respekt,naposled jsem tam byla minulý týden a bohužel mám teď menší komplikace a tenhle měsíc tam musím zas.. moc se teda netěším, ale bylo by fajn, kdyby mě konečně po měsíci přestal zub bolet, tak to holt budu muset nějak vydržet :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. To jsem ráda, že mám obdiv, ale já jsem na to už zvyklá a hlavně mi to nevadilo od samého začátku :) To my tam také máme některé lidi, kteří se tam takhle objeví vícekrát za krátký čas, ale to zvládneš a bude to v pohodě :)

      Vymazat
  11. :D Opravdu jsi mě pobavila. Máš úplnou pravdu! :D V pondělí jdu zrovna na trhání zubu, tak to si na tebe 100% vzpomenu! :D ♥
    Krásný článek!!!♥:)
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda :) Tak to jsi to určitě v pohodě zvládla v pondělí :) Moc děkuji jsi hodná :)

      Vymazat
  12. Joj, zubárov popravde nemusim, no napriek tomu svoju pravidelne navštevujem. A veru stále padá otázka, či použivam medzizubnu kefku :)
    Toho sladkého by som tiež fakt nebála. Ja som kdesi čitala, že zuby su skor záležitostou génov, ako toho, čo zjeme. Viem, o niekolkých ludoch, ktorá sa hygiene zubov velmi nevenovali a napriek tomu nemali žiadny kaz.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo to je jejich oblíbená otázka, tu si nikdy neodpustí :)
      To já právě také zná lidi, kteří to nějak nepřehánějí a mají zuby v pohodě. Je to otázkou genetiky a taky toho, zda si ty zuby člověk vyčistí. Když si je čistit nebude vůbec tak je bude mít zkažené. Díky za komentář :)

      Vymazat
  13. K zubaři jsem nikdy chodit nechtěla, měla jsem z něj úplně panickou hrůzu. No a pak mi oznámili, že budu potřebovat rovnátka. Myslela jsem si, že umřu, ale i přes všechnu bolest, kterou jsem ty 3 roky zažívala jsem se strachu zbavila :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to jde to překonat a je dobře že jsi to zvládla. Rovnátka jsou super a čekají i mě, tak jsem zvědavá jaký pak bude výsledek :)

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Tak to je dobře, je hodně lidí, kteří nejsou se zubařem spokojení :) :D

      Vymazat
  15. Dobrý článek :D naštěstí problémy se zubařkou tolik nemám a ani se zuby, ale i tak to není pro mě zrovna to nejlepší místo :D

    -A- from thatismylifeandblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, že se ti líbí :)
      to věřím, hodně lidí to tak má, ale hlavní je, že máš v pořádku zuby :)

      Vymazat
  16. Já jsem se zubaře vždycky bála. Jako malé mi zubařka vrtala skrz takovou trubičku, protože jsem nechtěla otevřít pusu. :D To byl děs. :D A od té doby zubaře nemusím, i když ve svých 28 letech mám jen jednu plombu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Tak to koukám a ani se ti nedivím, že se kvůli tomu bojíš. Tak to je super, to máš opravdu dobré zuby :)

      Vymazat
  17. Já třeba pravidelně nosím zubařce bonboniéru! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsi dobrá, hodně zubařů je vždycky rádo, když jim pacient něco přinese :) :D

      Vymazat