pátek 31. března 2017

5 faktů, s kterými se setkáte při práci číšníka

Po článku s fakty o návštěvě u zubaře (tady) a celkem valného úspěchu jsem se rozhodla napsat další článek v podobném stylu. Nejdříve jsem vůbec nevěděla o čem fakta napíšu, ale když už ta první byla z mé aktuální práce, tak tyhle budou z té mé předešlé a to z práce číšnice.
Vystudovala jsem hotelovou školu, takže praxe v tomto oboru pro mě nebyly něčím výjimečným. Postupem času se praxe změnily na brigády, ale do budoucna jsem se tím živit nechtěla a ani už nikdy nechci. Obsluhovala jsem nejen v hotelech, ale i v pár restauracích a za ty čtyři roky práce servírky jsem postřehla hodně faktů a tady jsou takové ty neznámější a nejprofláklejší.


1. ÚSMĚV PROSÍM!
Co jsem na práci číšníka opravdu nesnášela bylo to neustálé napomínání od vedoucích, ať se na hosty usmívám. Já jsem člověk, který úsměv rozdává jenom lidem, co si to zaslouží a věřte mi, že ti, které jsem obsluhovala to nebyli. Nebo aspoň ty v hotelu ne. Takže pro potěšení šéfa jsem se 5 minut s křečí usmívala a poté nahodila svůj oblíbený poker face a výraz - hlavně nikdo po mně nic nechtějte.

2. KDO BY NEMILOVAL TUZÉRY!
Nebo pro někoho, kdo to slovo nezná tak dýška". Já osobně pokud nejsem se servisem nebo jídlem spokojena, tak buď dám minimum a nebo žádné. Co mě ale vždycky dostalo, tak lidi, kteří Vás co nejvíc se vším otravovali, vy jste jim vyšli se vším vstříc a oni Vám nejenže pomalu ani nepoděkovali, ale tak sakra aspoň na tom dýšku to mohli ukázat. Často potom lidé, co se jen najedli, napili a šli, dali větší tuzér než výše zmínění.





3. ZAPLATÍME ZVLÁŠŤ!
Slet čarodějnic u jednoho stolu, které si objednají nejdříve jednu lahev vína, o několik hodin později druhou, během toho pijí nealkoholické nápoje, dají si dohromady dvě pizzy a poté chtějí účet rozpočítat mezi celou skupinku s tím, že vína a pizzy rozpočítáte na mililitry a dílky, tak na ty opravdu každý číšník čeká a těší se celé dny, to mi věřte.

4. SNAD VÁM NAŠE DĚTI NEPŘEKÁŽEJÍ!
A to si pište že jo. Co mi vždycky zkazilo celé odpoledne byly maminky s moderní" výchovou a lá zvěřinec. Většinou takové ženy poznáte, že si objednají latté a pro děti nechlazený džus.
Přijdou, pozdrav si zamumlají pro sebe, zasednou a během toho než k nim dojdete, vyřídíte objednávku a vše přinesete, tak vypustí dravou zvěř, která zdemoluje půlku restaurace. Oceňuji matky, které mají vychované děti, které poslouchají. Neříkám tedy, že to dělají všechny matky.

5. DÁTE MI JEŠTĚ POSLEDNÍ PIVO NA STOJÁKA?
Když je na hodinách za 5 minut 22:00 a vy v tu hodinu zavíráte, k tomu jste po celodenním běhání po restauraci unavení a takto vás otravuje poslední z hostů, který si myslí, že je to všechno v pohodě a stihne během pár minut vypít pivo, které předtím cucal hodinu, nepotěší Vás to. Tohle mě dost štvalo a štve i dodnes a to hlavně to, jak jsou lidi neohleduplní a nedochází jim, že byste taky chtěli po práci jít domu.


A to je jen pár bodů se kterými jsem se během praxí či brigád v pohostinství setkala a co mě a nejen mě pěkně štvalo. Myslím, že jestli mezi Vámi čtenáři se najde někdo, kdo pracuje jako číšník, tak mi dá za pravdu. Samozřejmě je nespočet dalších a dalších věcí, které mi vadily a to nemluvím o kouření, studeném jídle, o malé výšce pěny na cappuccinu, heslu k wifi, kávy bez kofeinu nebo třeba horké čokoládě v létě. Neříkám, že je to špatná práce, ale nic pro mě.
V žádné práci to není úplně snové, ale právě proto, když jdu do restaurace, baru či hospody, tak beru ohledy na obsluhu a ostatní okolo. Pokud mě jídlo nebo obsluha nezklame, tak dám i pořádné dýško.

S láskou 
  Linda 

56 komentářů:

  1. mohla by som písať podobné postrehy z prostredia recepcie :) to už je tak, keď pracujeme s ľuďmi :) sú všelijakí :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to všude stejný :D už v tom minulém článku jsem psala postřehy z prostředí u zubaře z mého pohledu recepční. Přesně tak jsou všelijací a občas mají zvláštní požadavky :D

      Vymazat
  2. Já to mám stejně, když nejsem spokojená, dýško nedám a naopak. Já jsem byla na praxi pár měsíců na brigádě v cukrárně a stačilo, ta práce nebyla celkově nic pro mně, ale zas, zkušenost dobrá. Nejvíc mně dostávalo, jestli tady máme pivo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím si,že je to takhle správně. Dát dýško není povinnost pokud nejsi spokojená s obsluhou. Přesně, zkušenost dobrá, ale už bych to dělat nechtěla. Na to se opravdu ptali? Tak to nechápu :D

      Vymazat
  3. skvělý post) Sam pracoval svého času jako servírka a špičkou ne si stěžoval, ale masakr 5 bodů Podpora a podepsat ruce a nohy! Nebylo nic horšího, než zákazníkem, který pět minut před zavřením hospodu dotazuje na pivo! A tady stále je třeba uklidit, atd. a člověk chce také slušnou hodinu se dostat domů, takže ne každý rozumí! A bod 1-be a tam jsou dny, kdy vše se porouchá a non-stop noha vejde tady a musíte zatnout zuby a úsměv, i když opravdu chci brečet! jsem rád, že v této fázi za mnou a tebou, drahý Życze vytrvalosti a trpělivosti :) a jarní úsměv tolik plná léto brzy;)
    pozdravy
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Tak to je zajímavé, lidé jsou hold všelijací a práce v tomto oboru u trpělivost a vytrvalost vyžaduje :)

      Vymazat
  4. Och tak to ti nezávidím. Ja deti milujem, no keby boli ako divé zvery, tak to by ma asi trafil šľak. :D

    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dalo se to vydržet, ale už bych se k tomu nechtěla vrátit. Já taky, když jsou vychovaní a hodní a dá se s nimi hrát, ale tohle bylo šílené, takový malý vzteklý smradi :D

      Vymazat
  5. Kde jsi studovala hotelovku? :D
    Úplně tě chápu, ačkoliv jsem nikdy servírku nedělala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze ve Vršovicích. A jsem ráda že to mam za sebou :D jako byl to někdy mazec co ti lidé dělají :D

      Vymazat
  6. Super článek, dost jsem se nasmála :D
    Já jsem byla jednou v nějaké restauraci a tam jeden týpek chtěl vědět úplně všechno. Co všechno obsahuje bramborová kaše, jak je kořeněné maso, jaká je zeleninová obloha, kolik je zde kousků rajčat a to už je vážně na ránu...

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    www.ftcfblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda že tě článek pobavil :) Tak to koukám, to se mi nestalo, ale asi bych mu moc neodpověděla. Číšník stejně moc neví z čeho se to skládá když moc není v kuchyni :D

      Vymazat
  7. Každá práce s lidmi má svoje. Já už pracovala v obchodě s fototechnikou a dokonce i na recepci v hotelu, takže vím, o čem mluvíš. Většinou ti největší prudiči jsou nejméně ohleduplní :-/
    Inka Lifestyle Blog

    Ráda bych Tebe a Tvé čtenářky pozvala na soutěž o volné vstupenky na jarní veletrh krásy Interbeauty Prague 2017 ->
    Soutěž o volné vstupenky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu. Pokaždé když pracuji a lidmi a buďto jako číšník nebo teď jako recepční, tak to má svoje. Přesně a docela mě to štve. Mě práce s lidmi a moji rodiče naučili ohleduplnosti a jsem za to ráda :)

      Vymazat
  8. Vím, že lidi umí být pěkně otravní. Občas to stačí sledovat i z pohledu docela normálního zákazníka. Pak obdivuju svatou trpělivost číšníků a servírek. Já už bych ty lidi asi poslala někam :D A ty neukázněný děti vadí úplně všem. Pěkný článek, baví mě si číst o životních zkušenostech :)

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda umí a jak. Ale máš pravdu, že občas to stačí sledovat a opravdu obdivuji trpělivost některých, ale nejen v oboru gastronomie, ale i jiných. Jojo to vadí i hostům, ale je to dost o nervy. To jsem moc ráda, že se ti článek líbí, moc děkuji :)

      Vymazat
  9. Super článok, určite píš viac takých ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, určitě v takový budu pokračovat :)

      Vymazat
  10. Brigádně pracuji v gastronomii skoro 3 roky a rozhodně tu po skončení školy nehodlám dělat dál. Nějaká malá, útulná kavárnička by mě možná bavila, ale hrozně mě odrazuje právě přístup lidí. Neberou ohledy na obsluhu (která není robot, ale člověk, který často je v práci +- 12 hodin), na ostatní zákazníky (fastfood - fronta: Já už jsem na řadě, tak to pěkně zdržím, ať si těch 20 lidí za mnou taky počká!) a celkově mi chybí oboustraně ten lidský přístup, pochopení a tak. To tak celkově u nás v zemi dost chybí.. Tvůj článek je hezky výstižný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že přesně takový názor mají skoro všichni kdo to vystudují :D To máš pravdu, nějaká kavárnička by nevadila, ale to by se mi zas líbilo jako vlastníkovi, jinak ne. Přesně někteří jsou neohleduplní a to i normálně. Občas mě někteří tak naštvou třeba ve frontě, že si neodpustím nějakou jízlivou poznámku. Hrozně tu chybí respekt a ohleduplnost, ale s tím se asi nic moc neudělá v tomto státě. Děkuji moc :)

      Vymazat
  11. Tak praca s ludmi je stale narocna, ja by som taketo veci mohla rozpravat o uceni hlavne o tych malych vypustenych zveroch ( v mojom pripade ziakoch) Ale, tak uz ked niekto nieco robi, musi sa prekonat a robit to najlepsie ako vie, aj ked ho prudi milion veci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda je a stále bude. Ale máš pravdu a právě proto jsem s tou prací radši přestala, protože mě to přestávalo bavit a nešlo to překonat. Což si myslím, že je lepší než se někde přemáhat :)

      Vymazat
  12. "vypustí dravou zvěř" :-D
    Ja som síce nikdy nerobila podobnú prácu, ale vždy s obdivom sledujem ľudí ktorí majú také pevné nervy aby vydržali takýchto zákazníkov. Všetci sú všetko rýchlo a medzi prvými a vďaka žiadna. Veľa vytrvalosti a pevných nervov prajem :-)

    Taly Rare

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale je to tak, dravá zvěř :D Jako někdy je to dřina, dalo se to, ale teď už bych ani nechtěla, i když ono je to všude kde pracuješ s lidmi. Teď jsem na recepci a musím říct, že tam je to o dost lepší, ale taky se najdou rejpálkové :D děkuji moc :)

      Vymazat
  13. Toto je super článok. My s kamarátkami veľa krát platíme zvlášť. Už chápem prečo nás tie čašníčky v tom podniku tak nemajú radi 😂

    MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Jako když jste dvě nebo tři, tak to ještě jde, ale k nám tam chodili místní drbničky a seběhlo se jich u jednoho stolu třeba 10 a pak to chtěli takhle rozpočítávat. To byl děs :D

      Vymazat
  14. Já mám brigádu v obchodě, kde obsluhuji lidi, takže taky to není zrovna někdy nejlehčí někteří lidé jsou fakt na přes držku. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znam.Dva roky jsem pracovala v hračkářství, a obcas lidi fakt sileny. A tem rodicum bych nekdy nafackovala, kdyz vidim, jak ty deti vychovavaji.Strasny :D

      Vymazat
    2. To se ti ani nedivím. Ona práce s lidmi má svoje a vždycky se najdou nějací exoti :D

      Vymazat
  15. Dve leta jsem pracovala v restauraci.Treba s tema dyskama, meli jsme tam nejaky cechy, utrata pres 2000, dysko ani koruna. Uklizet po nekom stoly, kdyz si daji ctyri kachny, a kosti, pribory a kapesniky rozchází po kazdym volnym mistecku na stole-taky paráda. A spousta dalsich veci :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To znám, ale spíš jsem zažila špinavé stoly od Nutelly od Arabů v hotelu, to bylo vždycky za trest. Jak píšeš mohli nechat nějaké dýško, ale někteří i když jsou s obsluhou spokojeni jsou burani. Jsem ráda, že to vidíš stejně :D

      Vymazat
  16. Za mne teda nejhorsi prace co jsem kdy mela!:) Ale znam i lidi ktere to bavi...prace s lidmi je bozi nekdy no;)))
    www.bygabra.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako taky na to nevzpomínám zrovna nejlíp, ale nějaké zkušenosti jsem si z toho odnesla. Taky znám takové lidi a obdivuji je za to že je to baví :) To ono jak v práci tak i po městě jsou lidi někdy boží :D

      Vymazat
  17. Dobrý článok pre tých, ktorí chcú ísť študovať na hotelovku. :-) Ja som z iného oboru, a to by bol tiež veľmi zaujímavý článoček. :-)
    Katharine-fashionisbeautiful

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový trochu demotivující článek pro ty co to chtějí studovat, i když někomu se to třeba bude líbit :) To by mě zajímalo z jakého, ale moc děkuji :)

      Vymazat
  18. Tohle je supr nápad na śerie článků :) Ach tyhle matky nesnáším :D já se taky často snažím být co nejmilejší, je mi jasný jaký to asi pro obsluhu bývá..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Nejen, že se to líbí, ale mě to baví psát :) To já taky ne, ty byly jedny z nejhorších :D

      Vymazat
  19. dva roky som pracovala ako čašníčka, presne poznám každý jeden bod :D a presne ako píšeš, pre toto sa viem normálne správať keď sme niekde v podniku, a vždy prevalujem očami keď moji priatelia nenechávaju tringelt ,keď je o nás pekne postarané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsem měly pravdu, že se v tom uvidí každý, kdo to dělal :D přesně a myslím, že je to dobře se takto chovat a pokud je člověk spokojený, tak by to dýško dát měl :)

      Vymazat
  20. Brr, já bych s lidma osobně pracovat nemohla, ale tu nutnost usmívat se znám i z práce na telefonu. Člověk by toho klienta nejraději uškrtil na telefonním kabelu, ale musel dál zachovávat přívětivý tón. Neumím si představit, že bych tohle dokázala před osobou s masa a kostí. Ty moje ksichty a gesta mluvily za vše :D
    Jinak dávám taky dýško podle toho, jak se obsluha chová a jak moc jsem ji ze svého pohledu "otravovala" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako ono je to všude, kde pracuješ s lidmi, ale tady je to jedno z nejhorších a ještě se přetvařovat pff :D Ono to jde, ale musíš se trochu ovládat. Já vždycky šla do kuchyně a tam jsem si zanadávala a hned mi bylo lépe :D To děláš dobře :)

      Vymazat
  21. Úpřímně jsem se dost nasmála. Taky jsem číšničila v hotelu a slet čarodějnic se slovy zaplatíme zvlášť jsem vždy předávala kolegovy, protože já na to neměla nervy :D :D
    Sama jsem dělala v hotelové restauraci, takže se s tím naproto ztotožňuji!

    Travel with Marky || Život v Americe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že jsem tě pobavila :) Právě to bylo nejhorší, ani se nedivím, že jsi to předávala kolegovy, kdybych mohla tak bych to taky předávala, protože u toho rozpočítávání a placení jsem někdy strávila i 15 minut :D To jsem ráda, že jsem se opravdu trefila do názoru ostatních , kdo to dělali :)

      Vymazat
  22. Jó, tak tohle znám všechno dost dobře :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, myslím, že hodně lidí co v tomto oboru pracují mají stejný názor :D

      Vymazat
  23. Tento typ článku milujem! Jsem moc ráda, že si jej napsala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti líbí. Určitě budu pokračovat. Díky moc :)

      Vymazat
  24. No jo no. Lidi jsou svině. S tím nic neuděláš. :D

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někteří ano. Někteří jsou naštěstí v pohodě :D

      Vymazat
  25. Já bych to dělat asi nemohla :D ale jinak pěkně napsané...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky proto, jsem radši už přestala :D děkuji, moc si mě potěšila :)

      Vymazat
  26. Viem o čom hovoríš, zákaznikov, ktorých čašníci nemajú radi je tak veľa, mne osobne najviac prekážajú tí, ktorí si nevedia uvedomiť, že už máme zatvorené a nechcú odísť ani keď im to niekoľko krát zdôrazním ...
    http://thenoela.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, zákazníků, které číšníci nemají rádi je hodně. Přesně, takové zákazníky jsem nepochopila a pokaždé když jdu někam já, tak se raději dívám do kolika mají abych náhodou neotravoval :)

      Vymazat
  27. Ja by som teda čašníčku asi nedokázala vykonávať, haha. Ja by som im niečo urobila :D :D :D Ale obdiv! A vyzeráš super! :) ❀

    ❀ Blog de la Licorne ❀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem jim několikrát chtěla něco udělat, ale musela jsem se držet :D díky moc :)

      Vymazat