pátek 24. února 2017

Recept: Muffiny na schwarzwaldský způsob

Venku nám pomalu začíná jaro. Na loukách se zazelenává tráva, sluníčko nás lehce zahřívá a na větvičkách stromů se objevují tzv. kočičky. Pár jsem si jich utrhla a jsou součástí dekorace na fotkách níže. A teď už k pečení!
Po dlouhé době jsem se rozhodla napsat článek s receptem. Ten jsem vyzkoušela poprvé před pár dny, když jsem na něj narazila v jednom starším časopise o vaření. Trochu jsem si ho poupravila k obrazu svému, aby mi více vyhovoval. Schwarzwaldský dort miluji, takže muffinům v tomto stylu jsem neodolala.

Připravíme si (na 12 ks):

Těsto:
  • 125 g másla
  • 100 g čokolády (nejlépe na vaření)
  • 150 ml mléka
  • 1 lžíce kakaa na vaření
  • 95 g cukru
  • 250 g hladké mouky
  • 2 vejce
  • 1 kypřící prášek
  • 1 vanilkový cukr
Náplň:
  • 150 g višní (cca 18 ks)
  • malý panák Ballantines
Na dozdobení:
  • 200 ml smetany ke šlehání
  • 1 ztužovač šlehačky
  • 12 ks višní
  • malý panák Ballantines
  • 30 g čokolády

Postup:
Než začneme, tak si vypeckujeme višně a to rozdělením na dvě poloviny. Poté je dáme do misky a zalijeme malým panákem Ballantines. Ve výběru alkoholu jsem improvizovala. Doma totiž nemám pálenku z třešní, jak je zvykem dávat do originálního receptu. V kuchyni jsem našla právě zmiňovaný Ballantines, ale můžete použít i něco jiného nebo taky vůbec nic.
Ve vodní lázni si rozpustíme čokoládu a máslo, aby se nám propojili a necháme vychladnout. Mezitím si dáme do mísy cukr, vanilkový cukr, vejce a šleháme (buď ručním mixérem nebo kuchyňským robotem). Po chvilce přidáme mléko a pokračujeme se šleháním.
Vzniklou směs zasypeme moukou, kypřícím práškem, kakaem na vaření a přilijeme vychladlou čokoládu s máslem. Opět si vezmeme ruční mixér či kuchyňský robot a směs pořádně promícháme.

Rozehřejeme si troubu na 180 stupňů. Formičky lehce vymažeme máslem a naplníme do 1/3 těstem. Do prostředka položíme vypeckované višně, které jsme měli v alkoholu a trochu zamáčkneme dovnitř. Na vrch rozdělíme zbytek těsta a dáme péct na 20 minut.
Teď vezmeme 12 ks višní a opět je naložíme v alkoholu. Smetanu se ztužovačem vyšleháme a dáme vychladit do lednice. Muffiny po upečení a vychladnutí pokryjeme šlehačkou za pomocí zdobícího sáčku. Pak už je jen dozdobíme višněmi a nastrouhanou čokoládou. Necháme je chvíli odpočinout v lednici a můžeme baštit. 



























S láskou 
  Linda 

36 komentářů:

  1. No teda, takový cupcaky jsem ještě neviděla, ráda zkusím :) Schwarzwaldský dort mám taky moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že chceš zkusit. Jestli máš ráda tento dort, tak ti určitě zachutnají. Děkuji moc :)

      Vymazat
  2. Boží! Už aby byly višně... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Ty seženeš v obchodech kompotované :)

      Vymazat
  3. ach,toto je provokácia po rannom cvičení :D presne kombinácia, ktorú milujem - kakaové cesto a višne :) si šikovná veľmi :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky miluji, tak to můžeš vyzkoušet, moc děkuji :)

      Vymazat
  4. Teda ty vypadají výborně, navíc by se daly snadno i upravit do zdravější podoby a mohla bych si je tak upéct i teď, když se snažím hubnout :)) super recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, určitě by se dali upravit do zdravější verze a můžeš to zkusit, ráda bych pak určitě vyzkoušela i já :)

      Vymazat
  5. vypadají chutné;) Bohužel, jsem naprostý nedostatek talentu v kuchyni, takže nic raději bych to nevyšlo: (
    pozdravem
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, to nevadí, zkusit to i tak můžeš :)

      Vymazat
  6. vyzerajú výborne :) ja som minulý víkend skúšala robiť muffiny z kokosu
    Jane´s World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, já miluji muffiny na všechny možné způsoby, tak ty z kokosu musely být moc dobré :)

      Vymazat
  7. To vypadá opravdu skvěle -někdy vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají úžasně! Miluju muffiny, takže tyhle budu muset vyzkoušet!!!
    ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadají božsky! A hlavně fakt krásné fotky :)

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  10. Já moc osobně višně v alkoholu nemusím, ale tohle vypadá báječně, určitě recept někdy vyzkouším :)

    http://hermator.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, budu ráda. Alkohol můžeš nahradit aromatem nebo ho vůbec nepoužít :)

      Vymazat
  11. Jééé mňam! tak ty vypadají naprosto skvěle! vyzkouším! BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc a budu ráda když recept vyzkoušíš :)

      Vymazat
  12. To je nádhera, jsi šikula♥

    OdpovědětVymazat
  13. Sušenky vypadají opravdu skvěle! Budu je muset vyzkoušet :)
    Měj se v lásce,
    Alyssa

    OdpovědětVymazat