pátek 3. února 2017

DIY Jak využít skleničku od svíčky z IKEA

Určitě jsou mezi Vámi tací jako já, co si zajedou jednou za čas do IKEA a tam skoupí část těch voňavých svíček ve skle. Právě tyhle svíčky tvoří většinu mého nákupu a musím říct, že na to kolik stojí, tak opravdu nádherně voní. Doma mám vždycky zásobu všech vůní co obchod nabízí.
Poté však přijedete domu, zapálíte ji a po nějaké době svíčka dohoří. Samozřejmě si zapálíte novou a nic neřešíte, ale je tu ta otázka - co se zbylou skleničkou? Ano, i mě bylo líto jí vyhazovat, a tak jsem vymyslela pár tipů na její další využití. 


Ještě než Vám předvedu mé výtvory a tipy, tak chci poukázat na nové téma v menu. Ano, jsou to DIY projekty. Chci rozšířit své obzory i o tuhle kategorii „udělej si sám“, jelikož, jak už samotný název blogu napovídá, chci Vás inspirovat a to nejen v receptech a módě, ale i touhle cestou.
A jak jsem se k tomu dostala? O Vánocích jsem přidávala článek s DIY vánoční dekorací a začalo mě to prostě bavit. Už jako malá jsem chodila na kroužek keramiky, a tak chci opět své kreativitě pustit uzdu.
A ještě poslední JEŠTĚ NĚŽ se pustíte do přeměny skleniček, tak musíme odstranit vosk a kovový plíšek a to uděláme jednoduše. V rychlovarné konvici uvaříme vodu a nalijeme ji do skleniček. Vezmeme si příborový nůž a vosk vydloubeme. Vodu ze skleniček vylijeme, odstraníme nožem kovový plíšek a pořádně vymyjeme.
Teď můžeme začít!

JAKO SVÍCEN
Předtím svíčka, teď svícen. Je to taková menší metamorfóza, přičemž se vlastně moc nezmění. Akorát místo velké svíčky, bude ve skleničce hořet malá čajová.

Připravíme si:
  • světlý lak na nehty
  • třpytky
  • tavící pistoli
  • 3 mušle
  • kousek šňůrky s korálky
  • čajová svíčka
  • lepící páska
  • štěteček

Postup:
Lepící pásku si nalepíme kolem dokola po okraji. Okraj pomažeme lakem na nehty a štětečkem opatrně aplikujeme třpytky v takové vrstvě, v jaké intenzitě chceme. 
Necháme 10 minut zaschnout a lepící pásku opatrně odstraníme.



Připravíme si tolik mušliček, kolik chceme a tavící pistolí je připevňujeme různě na sklenku. Na závěr připevníme i šňůrku s korálky, tak aby tvořila jemnou vlnku.
JAKO KVĚTINÁČ
Ač je sklenička malá, můžeme si z ní i tak udělat květináček. Nejlepší bude na umělou květinu či mini rostlinku jako jsou třeba některé druhy kaktusů.
Připravíme si:
  • tavící pistole
  • dřívka nebo větvičky
  • hlínu nebo kamínky
  • rostlinku

Postup:
Pokud máte větvičky, tak je zastřihněte. Pokud máte dřívka jako já (jsou z rozbité podložky), tak je můžeme jedno vedle druhého lepit tavící pistolí na skleničku. Dovnitř nasypeme hlínu nebo kamínky a zasadíme rostlinku.



























JAKO STOJÁNEK NA ŠTĚTCE
Poslouží jako stojánek na cokoliv. Klidně i na obyčejné tužky. Vlastně na co Vás napadne. Já jsem ten svůj udělala v kombinaci zlaté a červené. Přijde mi to takové holčičí.

Připravíme si:
  • světlý lak na nehty
  • třpytky
  • tavící pistoli
  • stuhu
  • lepící pásku
  • štěteček

Postup:
Lepící páskou si ohraničíme to místo, kde všude chceme třpytky mít. Vezmeme si lak na nehty a postupně potíráme vyznačené místo a aplikujeme opatrně štětečkem třpytky.
Necháme uschnout asi 15 minut a opatrně sundáme lepící pásku.

Pak už jen vezmeme tavící pistoli a stuhu postupně a hlavně opatrně přiděláváme ke sklu. Na konci uděláme mašličku, kterou si opět pojistíme lepidlem.

JAKO NÁDOBU NA SIRKY SE ŠKRTÁTKEM
Většinou když si jdete koupit sirky, tak je prodávají po těch obrovských baleních, které snad ani za celý svůj život nemůžete využít. A proto se bude hodit tento nápad a škrtátko budete moci vyměňovat.

Připravíme si:
  • tavící pistole
  • krabičky od sirek
  • víčko od zavařovací sklenice (aby sedělo na sklenici)

Postup:
Z krabiček odstřiháme škrtátka a nalepíme je na vršek víčka tak, jak chceme. Stačí tavící pistolí dát trochu lepidla, abychom pak mohli použité škrtátko odlepit a dát nové. Dovnitř už pak jen stačí nasypat sirky.



























S láskou 
  Linda 

28 komentářů:

  1. To vypadá skvěle! Nejvíc se mi líbí to se sirkami. Já je buď mám pak normálně na pití (pokud jsou z tenkého skla) nebo v nich mám různě štětce, čajovky, tužky a podobně. Vždycky se to k něčemu hodí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Na pití mě to taky napadlo, ale chtěla jsem z toho udělat něco kreativnějšího. Přesně tak, lepší než je jen tak vyhodit :)

      Vymazat
  2. Díky za komentář. :) Jinak tyhle skleničky využívám pak s dětmi ve škole k dalšímu tvoření. Děláme na ně barvami na sklo a vytváříme svícny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co. To je také dobré, když je pak kam je odnést a využít takhle v kolektivu :)

      Vymazat
  3. Tak květináč by mě z toho nikdy nenapadl udělat! :o I když s květinami nemám zrovna friendship, tak to vyzkouším, protože to vypadá fakt skvěle! :)
    A děkuji ti za moc milý komentář. Já bych se tomu vůbec nebránila, kdyby se někdo ozval :) Pečení mě moc baví, tak hlavně aby byly i chutné a nejen hezké :D :)

    Měj se v lásce,
    Janet S. ( http://janetsonrisa.blogspot.com/ )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ne To mě to napadlo hned jako druhou možnost. Určitě vyzkoušej a dej tam nějakou nenáročnou květinu. Tak když tě to baví, tak se tomu určitě věnuj a jdi si za tím čím chceš :)

      Vymazat
  4. páni, to jsou super nápady! :) já bych to určitě nezvládla a přilepila se k tomu :D...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Tak to určitě ne, to bys zvládla, je to opravdu jednoduché :)

      Vymazat
  5. skvelé nápady, napr. kvetináč alebo dózičku na zápalky by ma teda nenapdlo urobiť. :) xx

    Simona | l i v e i n f o x w o r l d

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Nad některými nápady jsem přemýšlela dlouho a u jiných jsem brala i inspiraci na internetu :)

      Vymazat
  6. Jee to vypadá opravdu moc hezky :) Já si skleničky nejdříve schovávala, ale pak už jich bylo tolik, ze jsem to vyhazela :D

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Tak příště až se ti to nahromadí, tak můžeš zkusit třeba jeden z těchto tipů :)

      Vymazat
  7. Ano, ano..na těch svíčkách jsem doslova závislá :D A skleničku jsem vždycky využívala jako stojánek na štětce či fixy anebo na různé sponky :) Ale pár jich našlo uplatnění i jako květináč:)
    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda že nejsem sama. Hodně se používají jak stojánek na štětce nebo na další věci, je to hodně praktické :)

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Děkuji moc. Koukám, že hodně holek to používá na štětce :)

      Vymazat
  9. Zbožňuju DIY na všechny způsoby..často čerpám inspiraci na Pinterestu :)
    www.andie-chambers.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem začala zbožňovat a Pinterest je super, taky tam občas beru inspirace :)

      Vymazat
  10. Tyto sklenice jsou výborné. Mají tlusté sklo, které ani v myčce nezmatní.
    Narozeninová giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, je škoda je vyhazovat. Jsou super na další použití :)

      Vymazat
  11. Kreativita a zručnost musí být na místě,to mně moc nejde :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to můžeš zkusit. Já v tom taky nejsem moc sběhlá :D

      Vymazat
  12. Skvelé nápady 👍😊 Najviac sa mi páči ten posledný so zápalkami 👍

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovědětVymazat