úterý 24. ledna 2017

Recept: Domácí buchty s povidly

Po dlouhé době přicházím s receptem a ne jen tak ledajakým. Určitě každý z nás jezdil k babičce na víkend a ta často pekla buchty. Ať už měly jakoukoliv náplň, tak vždycky chutnaly famózně.
Já sice recept po mé babičce nemám, ale za to jsem dostala jeden od mého profesora na vaření na úžasné kynuté těsto. Akorát jsem si z gramáže vypočítala množství na buchty a musím podotknout, že se po nich pokaždé zapráší.
Tento recept je na buchty s povidly, které miluji, ale určitě si je můžete připravit s jakoukoliv náplní, která Vás napadne a která Vám chutná nejvíce.

Připravíme si (na menší pekáček - cca 16 buchet):

Těsto:
  • 300 g polohrubé mouky
  • 60 g cukru
  • 60 g másla
  • 20 g droždí (půlka kostky)
  • 1 vejce (+1 vejce na potěr)
  • 100 ml mléka
  • 1 vanilkový cukr
  • špetka soli
  • citronová kůra
Náplň:
  • 400 g povidel
  • velký panák rumu

Postup:
Část mléka ohřejeme, aby bylo tak akorát teplé. Poznáme to tak, že v něm udržíme prst, aniž by Vás to hodně pálilo. Do mléka vmícháme droždí a část mouky. Celé to posypeme trochou cukru a necháme na teplém místě kynout. Pro někoho, kdo se moc neorientuje ve vaření a pečení, tak teď nám vznikl kvásek.

Mezitím si dáme do mísy mouku, sůl, cukr, rozpuštěné vlažné máslo, vejce, teplé mléko, vanilkový cukr, trochu nastrouhané citronové kůry a celé to pořádně promícháme, ať už kuchyňským robotem či vařečkou. 
Po nakynutí kvásku i ten vmícháme do směsi a pořádně propracujeme. Já to nechávám nejdříve na robotovi a poté zapojím i ruce. Jak říkala moje prababička, prostě do toho dáváte kus sebe, tu lásku s kterou to pečete. Těsto dáme zpátky do mísy, přikryjeme utěrkou a dáme kynout na teplé místo. Během procesu kynutí je dobré do těsta párkrát píchnout, aby trochu splasklo a několikrát zas nakynulo. 
Náplň je jednoduchá a to už jen tím, že si povidla koupíme a přimícháme do nich panáka rumu. Abstinenti nemusí, ale dodá to té náplni lepší chuť. Tak ať neprohloupíte. 

Nakonec si pomoučníme místo, kde si těsto rozválíme, aby se nelepilo a rozkrajujeme na čtverečky, které naplníme povidly. Těsto pak zabalíme tak, aby náplň nevytekla a skládáme vedle sebe na vymazaný pekáček. Buchty potřeme vejcem a necháme chvíli kynout. Pak už je jen dáme do trouby na 180 stupňů asi na 35 minut a pečeme, aby byly krásně dozlatova.
S láskou 
  Linda 

20 komentářů:

  1. takhle tohle se bude hodit, vždycky jsem chtěla zkusit sama udělat Honzíkovy buchty :)

    OdpovědětVymazat
  2. tie buchty vyzeraj skvelo, mnam. si sikovna :)

    OdpovědětVymazat
  3. S mamčou je taky často pečeme, jsou dokonalé !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, jsou moc dobré. Děkuji :)

      Vymazat
  4. Nááádhera :) už len ľahnúť doma do postele, dať si kakao a pozrieť nejaký super film :) Super recept, odkladám do záložky a hádam sa mi podarí :)

    TheDaniellaBlog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, taky miluji kakao, něco takhle sladkého a filmy :) Děkuji a určitě se ti povede :)

      Vymazat
  5. Mňaam, tak ty jsem neměla snad sto let! Hned bych si je s chutí dala :-)
    Ennepenne.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je dělám jednou za čas, jelikož je zbožňuji. A popravdě to stačí jednou za čas, pak na ně máš větší chuť :D

      Vymazat
  6. Recept si ukládám a určitě vyzkouším, díky! Kynuté buchty mi moc nejdou, tak snad se tentokrát konečně zadaří :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsem ráda, že někdo zkusí můj recept. Když budeš postupovat podle receptu tak se ti určitě zadaří :)

      Vymazat