pátek 16. prosince 2016

Jsou superpotraviny super?

Před námi jsou Vánoce, všude samé články o nich, dokonce i já jsem jich pár napsala, ale dneska chci psát o něčem jiném. O něčem, co se Vám možná bude hodit po Vánocích až zas všichni budou chtít vypotit nabraná kila. Samozřejmě proto tento článek nepíšu, jen se chci podělit o zkušenosti s tím, jak jsem zapojila produkty zdravé stravy tzv.superpotraviny" do svého jídelníčku.
Prostě a jednoduše jsem se hlavně chtěla na chvíli odtrhnout od reality a od toho všeho chaosu okolo Vánoc a napsat článek na tohle téma, které se den ode dne pro mě stává aktuálnější.


Všechno to začalo když jsme se s přítelem rozhodli bydlet dohromady a nastěhovali se do bytu. Oba pracujeme a jsme jen my dva a pes, takže si připlatit za zdravější a kvalitnější stravu nebo tzv. superpotraviny" není problém.
Dříve, když jsem bydlela u rodičů, tak jsem tyto potraviny nejedla popřípadě neznala. Nejenže to pro mě z finanční stránky bylo těžší, jelikož jako student si moc na brigádách nevyděláte, ale prostě u nás doma, ač se jedlo i zdravěji, se takové potraviny neobjevovaly. Holt moji rodiče jsou zatvrzelí v klasické a poctivé stravě, což jim nezazlívám, ba naopak podporuji, jelikož ji sama mám ráda, akorát se nebojím zapojit pár zdravých potravin do svého každodenního jídelníčku, což se moji rodiče asi už nenaučí. Chápu je, je to jiná generace a maminčiny polévky a omáčky prostě nikdy nepřestanu milovat. Takže superpotraviny jsou super, ale v normální míře a když je zapojíte do běžné stravy.

CHIA SEMÍNKA
Tak tahle superpotravina" byla první kterou jsem do svého jídelníčku zařadila. Zpočátku jsem si říkala, že pár semínek, která vypadají jako ptačí zob s člověkem nic neudělají, ale opak byl pravdou.
Jak dny plynuly, tak jsem začala cítit efekt těchto semínek.
Nejen, že jsem se cítila lépe a kila šla dolů, ale semínka Vás nasytí, takže nemáte potřebu si dávat větší snídani nebo jiné jídlo pokud semínka do jídla zakomponujete.
Běžně chia semínka vmíchávám do jogurtu a pomazánek, posypu si s nimi namazané pečivo a dokonce jsem i s nimi zkoušela muffiny.

LNĚNÁ SEMÍNKA
Narazila jsem na ně když jsem si šla koupit chia semínka. Jelikož jsem o nich už párkrát slyšela, tak jsem se rozhodla, že je zkusím. Zkoušela jsem je přimíchat do pomazánky, ale nic jsem na sobě za účinek nezaznamenala.
Pak jsem se o nich bavila s kamarádkou, která mi poradila, abych je dala do hmoždíře a rozdrtila, potom je můžu používat jako koření a v takové formě jsou pro Vaše tělo lepší, jelikož si vezme přesně to, co potřebuje.
Takže je přidávám kde se hodí. Většinou do pomazánek a nebo je sypu na brambory, které pak peču v troubě.

CHIA KAŠE A OVESNÉ VLOČKY
Kaši z ovesných vloček jsem jedla ještě dříve když jsem bydlela u rodičů, takže to není nějaká novinka. Co jsem ale začala jíst a objevila to až v nedávné době je chia kaše.
V podstatě je to ovesná kaše s chia semínky, ale je to suprové spojení dvou superpotravin", takže třeba k snídani Vám stačí jen tohle jídlo a nějaké ovoce a jste sytí.
Já jsem zatím ochutnala dvě příchutě a to borůvku a brusinku s kešu a oboje mi moc chutnaly.

MATCHA TEA
Tohle je pro mě naprostá novinka. Včera mi přišel balíček s malou ochutnávkou a popravdě jsem se bála, že  mi to moc chutnat nebude, ale mýlila jsem se. Čaj mi moc chutná a dneska jsem si dala znova.
Hlavně je super, že si jej můžete naředit podle toho, jak koncentrovaný ho chcete mít a já si ho ředím půl litrem vody. Potom už jen stačí dochutit medem nebo agávovým sirupem.
S čajem jsem tedy moc spokojená, jelikož obsahuje spoustu vitamínů a minerálů, takže 100% si objednám celé balení i s shakerem. Zkusila jsem tenhle druh na fotce a v budoucnu chci zkusit i další.

GOJI - KUSTOVNICE ČÍNSKÁ
Popravdě jsem tohle ještě neochutnala, jelikož mi to včera přišlo a nebyl čas, ale určitě to co nejdříve ochutnám. Objednala jsem si to na základě kladných ohlasů jak na internetu, tak od mých kamarádek, takže jsem zvědavá, zda i já budu spokojená.
Vzala jsem si radši malé balení, kdyby mi goji nechutnalo, tak aby mě to tolik nemrzelo.


AGÁVOVÝ SIRUP
Agave patří také do superpotravin" jako přírodní sladidlo. Přiznám se, že ho mám taky krátce, ale už jsem ho stačila ochutnat a je dobrý na to ho přidat do Matcha tea nebo třeba do bílého neslazeného jogurtu. Chci ho ještě zkusit na pečení sladkého, tak uvidíme jak bude sladké pečení společně s agávovým sirupem chutnat.

S láskou 
  Linda 

4 komentáře:

  1. Chia semínka mám ráda, ale většinou ráno nestíhám, takže na ně neustále zapomínám. Matcha tea chci zkusit už dlouho, kamarádka ho pije už dlouho a hrozně si ho pochvaluje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to vždycky připravuji všechno den předem a pak to jen naházím dohromady, tak to zkus taky tak. Taky jsem ho zkusila na radu kámošky a je fakt moc dobrý, až jsem tomu nevěřila, ale fakt je, takže určitě doporučuji :)

      Vymazat
  2. Plati, ze vsetko z s mierou. A to aj pri tychto potravinach. O agavovom sirupe som citala, ze ovplyvnuje hladinu cukru v krvi inak ako klasicky cukor, takze to s nim netreba prehanat. Chia mam rada do vsetkeho mozneho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda a proto se tím neláduji od rána do večera. No vidíš, to jsem neslyšela, ale já si ho dávám opravdu po troškách a občas, takže to nic neovlivní. Chia semínka jsou super :)

      Vymazat