úterý 29. listopadu 2016

Vánoční inspirace

První advent za sebou a druhý před sebou. Přípravy na Vánoce začínají a u někoho jsou již v plném proudu. I já už se pomaloučku začínám připravovat a myslím, že teď je ten nejlepší čas začít.
Nemusíte však panikařit kvůli stromečku, ten ještě s ozdobením počká. 
Já jsem zatím prošla krabici s ozdobami na Vánoce a jednou z  použitelných věcí co jsem v ní našla byl svícen, který už se teď krásně vystavuje v okně, září a přináší krásnou atmosféru. Další k použití byl stojánek na svíčku se sněhulákem, který už zkrášluje obývací pokoj.
A teď Vám ukážu, jak jsem s další přípravou pokračovala a lá homemade.



























VĚNEC
Nejsem zastánce adventních věnců. Jsou sice krásné, ale já mám holt strach, že bychom vyhořeli, takže každoročně dělám věnec ve vánočním stylu, který nám slouží jen jako ozdoba na dveře nebo na stůl.  Hlavně takový věnec můžete udělat kdykoliv před Vánocemi a nemusíte ho narychlo vytvářet před prvním adventem. A jelikož na tento věnec nepotřebujeme svíčky, můžeme na něj dát jakoukoliv ozdobu chceme a kolik chceme, jelikož svíčky nám na něm nezabírají tolik místa.


Připravíme si:
  • polystyrenový věnec (já jsem ho sehnala v Kauflandu)
  • větvičky jakéhokoliv jehličnanu
  • tmavě zelený vázací drátek
  • tavící pistoli 
  • usušené plátky pomeranče
  • červenou mašli
  • usušený šípek
  • zlaté kuličky
  • slaměná ozdoba

Postup:
Na polystyrenový věnec přikládáme větvičky a přivazujeme je drátkem. Až bude věnec celý obalený a nebude vidět ani kousek bílého polystyrenu, můžeme začít zdobit.
Věnec si obmotáme červenou stuhou, vezmete tavící pistoli a dáváte ozdoby tak jak se Vám líbí. Pokud nemáte doma tavící pistoli, tak si jí buď můžete koupit (nestojí zas tolik) a nebo ozdoby připevňujeme drátkem, ale musíte mít trpělivost a potom vu´a la máme věnec hotový.

VÁNOČNÍ PERNÍČKY
A co cukroví? Kdy ho začít péct? Já už jsem začala s perníčky a už mám dokonce i půlku z nich nazdobenou. Perníčky dělám každoročně o něco dřív, tak nějak okolo prvního adventu, aby do Vánoc krásně změkly.
Ostatní druhy cukroví začnu mezi druhým a třetím adventem. Není to vůbec dáno kdy co péct, mám kamarádky, které už mají napečeno. Já se držím vždy takového harmonogramu, protože vím, že to tak vždycky stačí, alespoň mě.


Pokud sháníte recept na perníčky, zkuste tento. Moje mamka ho má od jedné cukrářky, takže nejen, že jsou chuťově výtečné, ale pokaždé krásně změkly.

Připravíme si (na 2-3 plechy):

Těsto:
  • 400 g hladké mouky
  • 120 g moučkového cukru
  • 60 g tuku
  • 160 g medu
  • 1 prášek do perníku
  • 2 vejce

Poleva:
  • 200 g moučkové cukru
  • 1 bílek
  • 2 lžičky vanilkové pudingu
  • půlka vymačkaného citronu

Postup:
Tuk necháme změknout při pokojové teplotě a smícháme společně s ostatními surovinami. Já jsem těsto míchala v kuchyňském robotu, takže se suroviny krásně propojily, ale stačí to jen pořádně promíchat i ručně. Vzniklé těsto zabalíme do potravinové fólie a dáme na 1 den odpočinout do lednice.

Po uplynutí doby si těsto vyndáme a dáme na pomoučněný vál. Troubu předehřejeme na 180 stupňů. Těsto vyválíme, vykrajujeme jakékoliv tvary a dáváme na plech, který je vyložen pečícím papírem a poté potřeme vejcem. Dáme péct perníčky dokud nebudou dozlatova což je cca 10 minut.

Až perníčky vychladnou můžeme je začít zdobit. Cukrovou polevu uděláme tak, že smícháme všechny suroviny a vyšleháme lehce metličkou. Pokud by byla poleva hodně tekutá, přidáváme moučkový cukr. Směs dáme do zdobícího sáčku a můžeme začít zdobit  dle své fantazie.
S láskou 
  Linda 

4 komentáře:

  1. Ten věnec je krásný hodně se mi na nich líbí sušené ovoce, super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, to sušené ovoce davam každoročně, prijde mi to pak víc vánoční :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Děkuji, taky miluji vánoční atmosféru je to krásné období :)

      Vymazat